Följ SJ

Pressmeddelanden Visa alla 11 träffar

Resenärerna bygger SJs nya webbplats

Resenärerna bygger SJs nya webbplats

Pressmeddelanden   •   Mar 12, 2014 08:15 CET

Sj.se är en av Sveriges mest besökta webbplatser. Nu ska den utvecklas och förbättras med hjälp av SJs resenärer. – Vi vill öppna oss ännu mera och ta hjälp av våra kunders smarta utvecklingsförslag, säger Helga Baagøe, SJs kommunikationsdirektör.

SJ tar hjälp av kunderna för att ge snabbare kundsvar

SJ tar hjälp av kunderna för att ge snabbare kundsvar

Pressmeddelanden   •   Mar 04, 2014 08:00 CET

Hjälp till självhjälp. SJ vill öka kundservicen genom att ge snabbare kundsvar. Till sin hjälp tar SJ – kunderna själva.

Resenärerna gillar SJs ombordpersonal

Resenärerna gillar SJs ombordpersonal

Pressmeddelanden   •   Dec 05, 2013 09:47 CET

Resenärerna på ett SJ-tåg som är försenat kan vara lika nöjda som passagerarna på ett tåg som kommer i tid. Personalens service och information är avgörande för kundnöjdheten. SJs tågpersonal ombord får toppbetyg i en ny undersökning.

Thomas Silbersky ny marknads- och försäljningsdirektör på SJ

Thomas Silbersky ny marknads- och försäljningsdirektör på SJ

Pressmeddelanden   •   Feb 14, 2013 09:00 CET

Thomas Silbersky, 47, från Arla Foods, har utsetts till ny marknads- och försäljningsdirektör på SJ. - Det SJ gör är viktigt och påverkar människors vardag. Jag ser det som ett privilegium att få vara med och vidareutveckla SJ och på sikt stärka förtroendet bland våra kunder, säger Thomas Silbersky.

Nyheter 3 träffar

Med anledning av SVTs inslag den 7 april om Jan Sundlings olika styrelseuppdrag

Nyheter   •   Apr 08, 2013 13:10 CEST

SJ:s styrelseordförande Jan Sundling har sagt upp sitt uppdrag på Näringsdepartementet. SJ för nu en dialog med Regeringskansliet, som har gett Jan Sundling de här uppdragen, om det tidigare har begåtts ett fel mot det interna statliga regelverket när styrelsearvodet från SJ har utbetalats och hur frågan ska hanteras.

SJ säljer SJ Service Academy till Catalyst Acquisition Group

Nyheter   •   Feb 26, 2013 10:59 CET

SJ säljer SJ Service Academy till Catalyst Acquisition Group som nu bildar Minerva Academy inom utbildningsområdet. - Det har ett stort värde för SJ att den kompetens vi byggt upp blir tillgänglig även för oss via Minerva Academy. Det känns också bra att så pass många av personalen har kunnat erbjudas bra lösningar, säger SJs personaldirektör Peter Blomqvist.

SJ utökar twittrandet

Nyheter   •   Jun 25, 2012 10:00 CEST

SJ utökar från och med idag satsningen på Twitter. De nya öppettiderna för SJs Twitterkonto är i fortsättningen måndag-fredag 06.00-22.00 och lördag-söndag 08.00-22.00 (jämfört med tidigare måndag-fredag 09.00-16.00). Det innebär att SJs följare nu får möjlighet att få svar på sina frågor även utanför kontorstid, i linje med strategin att SJ ska finnas där kunden finns.