Gå direkt till innehåll

Nyhet -

SJ utökar twittrandet

I dag utökar SJ närvaron på Twitter.

- Vi ser det här som en viktig vidareutveckling i vår kommunikation med resenärerna och våra snart 14 000 följare har länge efterfrågat  en utökning av öppettiderna, säger Elisabeth Lindgren, marknads- och kommunikationsdirektör på SJ.

De nya öppettiderna för SJs Twitterkonto är i fortsättningen måndag-fredag 06.00-22.00 och lördag-söndag 08.00-22.00 (jämfört med tidigare måndag-fredag 09.00-16.00).

- Det blir alltså möjligt för våra följare att få svar på sina frågor även utanför kontorstid, vilket ligger helt i linje med strategin ”SJ ska finnas där kunderna finns”. Här kan vi möta kunderna på deras egna villkor och vi kan även enkelt och effektivt hjälpa våra resenärer med enskilda ärenden, säger Elisabeth Lindgren.

Elisabeth Lindgren menar att SJs närvaro i sociala medier är viktig för kontakten med kunder och intressenter, och att det är något som SJ arbetar kontinuerligt med att utveckla. I våras fick SJ Kommunikatörens pris för "Bästa kommunikation i branschen" och speciellt den frekventa närvaron i sociala medier lyftes fram i prismotiveringen.

– Vi är mycket positiva till dialogen vi får med våra kunder genom sociala medier. Twitter är en temperaturmätare på hur vårt företag uppfattas och hur vi sköter oss. Vi får dessutom in många värdefulla förbättringsförslag den vägen, säger Elisabeth Lindgren.

SJ satsar även på en tydlig närvaro på Facebook. SJ ser båda kanalerna som viktiga för en levande dialog med resenärer och intressenter.

 –Under hösten kommer vi att fortsätta utvecklingen av vår närvaro i sociala medier, både genom att utvärdera och testa nya kanaler och genomföra förbättringar, säger Elisabeth Lindgren.

 SJ finns på Twitter sedan oktober 2009 och har i dagsläget drygt 13 600 följare.

Ämnen

Taggar


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg

Presskontakt

SJs pressavdelning

SJs pressavdelning

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Stephan Ray

Stephan Ray

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör
Simon Hermansson

Simon Hermansson

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Karin Starkman Ahlstedt

Karin Starkman Ahlstedt

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00