Nyhet -
SJ utökar twittrandet
I dag utökar SJ närvaron på Twitter.
- Vi ser det här som en viktig vidareutveckling i vår kommunikation med resenärerna och våra snart 14 000 följare har länge efterfrågat en utökning av öppettiderna, säger Elisabeth Lindgren, marknads- och kommunikationsdirektör på SJ.
De nya öppettiderna för SJs Twitterkonto är i fortsättningen måndag-fredag 06.00-22.00 och lördag-söndag 08.00-22.00 (jämfört med tidigare måndag-fredag 09.00-16.00).
- Det blir alltså möjligt för våra följare att få svar på sina frågor även utanför kontorstid, vilket ligger helt i linje med strategin ”SJ ska finnas där kunderna finns”. Här kan vi möta kunderna på deras egna villkor och vi kan även enkelt och effektivt hjälpa våra resenärer med enskilda ärenden, säger Elisabeth Lindgren.
Elisabeth Lindgren menar att SJs närvaro i sociala medier är viktig för kontakten med kunder och intressenter, och att det är något som SJ arbetar kontinuerligt med att utveckla. I våras fick SJ Kommunikatörens pris för "Bästa kommunikation i branschen" och speciellt den frekventa närvaron i sociala medier lyftes fram i prismotiveringen.
– Vi är mycket positiva till dialogen vi får med våra kunder genom sociala medier. Twitter är en temperaturmätare på hur vårt företag uppfattas och hur vi sköter oss. Vi får dessutom in många värdefulla förbättringsförslag den vägen, säger Elisabeth Lindgren.
SJ satsar även på en tydlig närvaro på Facebook. SJ ser båda kanalerna som viktiga för en levande dialog med resenärer och intressenter.
–Under hösten kommer vi att fortsätta utvecklingen av vår närvaro i sociala medier, både genom att utvärdera och testa nya kanaler och genomföra förbättringar, säger Elisabeth Lindgren.
SJ finns på Twitter sedan oktober 2009 och har i dagsläget drygt 13 600 följare.