Pressmeddelande -
SJs Uppsalaresenärer får smak på resan
Fyra veckor framåt kommer resenärerna till Uppsala bjudas på nylagad mat vid flera tillfällen.
Det är Matkomfort som dukar upp sina grytor och serverar mat på plattform 3 på Stockholms centralstation. Resenärer som åker till och från Uppsala kommer få något gott och varmt att äta när de stiger av eller på tåget.
Dagligen reser tusentals resenärer mellan Stockholm och Uppsala. Det är ett utmärkt tillfälle att erbjuda SJs kunder att prova på nya spännande produkter.
- Vi vill erbjuda ett attraktivt resande med en användbar stund ombord, i det här fallet något som underlättar våra resenärers vardag. Tillsammans med Matkomfort erbjuder vi färdiga middagslösningar som kunden kan välja att köpa redan under resan, säger Maria Rosendahl, affärsutvecklare på SJ och ansvarig för produktplacering ombord.
Förutom en värmande rätt kommer resenärerna att få ett introduktionserbjudande direkt på brickborden ombord på Uppsalapendeln. Matkomfort erbjuder smakportioner av hemlaga gulaschgryta med bröd, en gräddig nötfärsgryta med champinjon och lök, rödvinsgryta och flera andra rätter.Kampanjen fortsätter sedan ombord med fördelaktiga erbjudanden och möjlighet att beställa direkt, digitalt, under resans gång. Sedan kommer kassar med nylagad mat direkt hem till kunden. Aktiviteten kombinerar flera olika kommunikationskanaler: event, analoga ytor och digitalt. Kampanjen startar denna veckaoch kommer genomföras under eftermiddagarna vid åtta tillfällen under veckorna 2-5.
– Samarbetet med SJ känns helt rätt för oss då vi vill nå den pendlande Uppsalabon som vi vet spenderar mycket tid på sitt resande. En tid som gör att det blir svårare att få ihop vardagspusslet där mat är en viktig daglig ingrediens. Att bjuda på våra smaker direkt på perrongen är ett spännande sätt att möta våra blivande kunder, säger Fredrik Åkesson, försäljnings- och marknadschef på Matkomfort.
Bilden: Uppsalaresenärerna får nu chansen att smaka på, och hembeställa, färdiglagad mat på Stockholm Central. Foto: Ulf Wallin/SJ
För mera information, kontakta Maria Rosendahl, affärsutvecklare på SJ, 070-003 2180 eller Fredrik Åkesson, försäljnings- och marknadschef på Matkomfort, 0735-05 09 66
Ämnen
Kategorier
Varje dag reser 100 000 kunder med SJ och 5 000 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 800 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2011 omsatte SJ 8 miljarder kronor.