Gå direkt till innehåll
SJs Uppsalaresenärer får smak på resan

Pressmeddelande -

SJs Uppsalaresenärer får smak på resan

Fyra veckor framåt kommer resenärerna till Uppsala bjudas på nylagad mat vid flera tillfällen.

Det är Matkomfort som dukar upp sina grytor och serverar mat på plattform 3 på Stockholms centralstation. Resenärer som åker till och från Uppsala kommer få något gott och varmt att äta när de stiger av eller på tåget.

Dagligen reser tusentals resenärer mellan Stockholm och Uppsala. Det är ett utmärkt tillfälle att erbjuda SJs kunder att prova på nya spännande produkter.

-  Vi vill erbjuda ett attraktivt resande med en användbar stund ombord, i det här fallet något som underlättar våra resenärers vardag. Tillsammans med Matkomfort erbjuder vi färdiga middagslösningar som kunden kan välja att köpa redan under resan, säger Maria Rosendahl, affärsutvecklare på SJ och ansvarig för produktplacering ombord.

Förutom en värmande rätt kommer resenärerna att få ett introduktionserbjudande direkt på brickborden ombord på Uppsalapendeln. Matkomfort erbjuder smakportioner av hemlaga gulaschgryta med bröd, en gräddig nötfärsgryta med champinjon och lök, rödvinsgryta och flera andra rätter.Kampanjen fortsätter sedan ombord med fördelaktiga erbjudanden och möjlighet att beställa direkt, digitalt, under resans gång. Sedan kommer kassar med nylagad mat direkt hem till kunden. Aktiviteten kombinerar flera olika kommunikationskanaler: event, analoga ytor och digitalt. Kampanjen startar denna veckaoch kommer genomföras under eftermiddagarna vid åtta tillfällen under veckorna 2-5.

–  Samarbetet med SJ känns helt rätt för oss då vi vill nå den pendlande Uppsalabon som vi vet spenderar mycket tid på sitt resande. En tid som gör att det blir svårare att få ihop vardagspusslet där mat är en viktig daglig ingrediens. Att bjuda på våra smaker direkt på perrongen är ett spännande sätt att möta våra blivande kunder, säger Fredrik Åkesson, försäljnings- och marknadschef på Matkomfort.

Bilden: Uppsalaresenärerna får nu chansen att smaka på, och hembeställa, färdiglagad mat på Stockholm Central. Foto: Ulf Wallin/SJ

För mera information, kontakta Maria Rosendahl,  affärsutvecklare på SJ, 070-003 2180 eller Fredrik Åkesson, försäljnings- och marknadschef  på Matkomfort, 0735-05 09 66

Ämnen

Taggar


Varje dag reser 100 000 kunder med SJ och 5 000 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 800 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2011 omsatte SJ 8 miljarder kronor.

Presskontakt

SJ Kundservice

SJ Kundservice

Presskontakt www.sj.se/kontakt
SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Mikael Grinbaum

Mikael Grinbaum

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.