Följ SJ

Pressmeddelanden Visa alla 26 träffar

X 2000 blir X 40000

Pressmeddelanden   •   Jan 13, 2020 07:24 CET

En flygresa mellan Göteborg och Stockholm motsvarar 40 000 tågresor på samma sträcka i koldioxidutsläpp. För att uppmärksamma skillnaden i miljöpåverkan mellan tåget och flyget leker SJ med namnet på det populära snabbtåget X 2000 genom att specialmärka två tågsätt med X 40000

​Sjuåriga Sigrids teckning kommer att pryda ett helt X 2000-lok

​Sjuåriga Sigrids teckning kommer att pryda ett helt X 2000-lok

Pressmeddelanden   •   Mar 26, 2018 10:27 CEST

Massor av fantasi, härliga färger och kreativa idéer. Det är en snabb sammanfattning av de cirka 500 bidragen i SJs teckningstävling Barn ritar lok. Sjuåriga Sigrid Lättman-Masch i Ösmo utanför Stockholm vann första pris med sin teckning på olika människor och djur. Hennes teckning kommer att pryda ett riktigt X 2000-lok och hon får ta med hela familjen på en resa till Liseberg.

​SJs webbsajt utsedd till Sveriges bästa

​SJs webbsajt utsedd till Sveriges bästa

Pressmeddelanden   •   Mar 16, 2018 11:12 CET

SJ har Sveriges bästa webbsajt. Tillsammans med den prisbelönta appen har sajten utsetts till Sveriges absolut bästa, efter att redan ha vunnit i kategorin resesajter. Motiveringen innehåller beskrivning av en i det närmaste fulländad mobil upplevelse och fullt fokus på kunderna.

Betala tågresan med hjärtat

Betala tågresan med hjärtat

Pressmeddelanden   •   Dec 14, 2017 06:00 CET

På fyra tåg mellan Stockholm och Malmö/Göteborg i februari väljer SJ att ta 0 kronor för resan. Resenärerna uppmanas i stället att skänka valfritt belopp som går oavkortat till organisationerna Friends och Min Stora Dag.

Nyheter Visa alla 10 träffar

​Mats Almgren blir ny Kommunikations- och Försäljningsdirektör i SJ

​Mats Almgren blir ny Kommunikations- och Försäljningsdirektör i SJ

Nyheter   •   Jan 15, 2019 08:00 CET

Den 1 april tillträder Mats Almgren som Kommunikations- och Försäljningsdirektör för SJ-koncernen. Han kommer att ingå i SJs koncernledning och leda koncernens nya division Kommunikation och Försäljning. Divisionen har ett samlat ansvar för kommunikation, marknad, försäljning och varumärke.

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Nyheter   •   Apr 30, 2013 17:08 CEST

Marknads-, kommunikations- och försäljningsdirektör Elisabeth Lindgren lämnar SJ efter sex år. – Jag känner glädje och stolthet när jag blickar tillbaka. Mitt uppdrag, såväl internt som externt, var att bygga upp en väl fungerande kommunikationsenhet och utveckla kanaler för information, kommunikation och dialog. Läs mera.

SJs Way Out West-satsning nominerad till Gyllene Hjulet

SJs Way Out West-satsning nominerad till Gyllene Hjulet

Nyheter   •   Feb 19, 2013 16:40 CET

SJs samarbete med musikfestivalen Way Out West är nominerat i Gyllene Hjulet, i klassen ”Årets mest kreativa lösning”. Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreingen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event