Pressmeddelande -
SJs reklamfilmer vann guld
SJs reklamfilmer med lejonet Niklas från Glada Hudik-teatern och Sara och William som delar musik och funderar på hur de ska visa att de gillar varandra vann första pris när tidningen Resumé rankar maj månads kampanjer.
I samarbete med reklambyrån TBWA lyfter SJ det faktum att varje resa är unik, och att varje resenär är lika välkommen att resa med SJ. Tanken med filmerna i det nya kommunikationskonceptet har hela tiden varit att ge exempel på de olika resor som görs med tåget, och det har blivit en lyckosam och finstämd bredd i berättandet.
- Det är jätteroligt att vi tillsammans med TBWA får den här bekräftelsen. Vi har valt att fokusera på att varje resa innehåller en historia som är lika unik som varje enskild resenär. Det här är ett fint kvitto på att det fungerar, säger Maria Höglund, chef för marknadskommunikation på SJ.
Läs artikeln i Resumé och se de prisbelönta filmerna här
Ämnen
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK och har 4 500 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 130 000 personer att resa med någon av SJs 1 100 avgångar från 275 stationer.
För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.