Gå direkt till innehåll
Veronica Maggio släpper ny låt i samarbete med SJ

Pressmeddelande -

Veronica Maggio släpper ny låt i samarbete med SJ

Med låten och kampanjen Nu stannar vi på marken vill SJ tillsammans med Veronica Maggio uppmana och inspirera fler människor att fortsätta ta ansvar för klimatet när vi nu kan börja resa mer normalt igen. Ett enkelt sätt är att välja tåget framför flyget när det är möjligt.

- Två saker jag älskar är tåg och Stina Nordenstam! Därför är jag väldigt glad och stolt över att vara en del i SJs senaste kampanj. Den har fått namnet Nu stannar vi på marken, precis som låten jag släpper idag, säger Veronica Maggio.

Kampanjen Nu stannar vi på marken släpps i dag den 18 juni och låten med samma namn finns tillgänglig på Spotify och Apple Music. Kampanjmaterial och filmen i olika versioner finns på www.sj.se/klimatsmart

- Vi på SJ är väldigt stolta över att samarbeta med Veronica Maggio, en av Sveriges största artister, i en sådan här viktig och angelägen fråga – miljön. När samhället och livet nu startar om och vi kan börja resa igen vill vi med den här kampanjen inspirera fler till att göra klimatsmarta val – som att välja tåget framför flyget när det är möjligt, säger Maria Höglund, marknadschef på SJ.

Att SJ är det mest klimatsmarta sättet att resa beror på att de köper 100 procent förnybar el från vattenkraft, varav hälften dessutom är märkt med Bra Miljöval, vilket ställer högre miljökrav på elproduktionen. Under pandemin har koldioxidutsläppen minskat och Sverige behöver fortsätta göra fler klimatsmarta val för att minska klimatpåverkan från resor och transporter.

- Det senaste året har det blivit väldigt tydligt hur snabbt vi kan ändra våra vanor när vi vill och måste. Låten har ett väldigt tydligt budskap – Nu stannar vi på marken – som på ett fint sätt uppmanar oss som måste resa till att fortsätta resa men också att fortsätta ta ansvar. Vi behöver göra medvetna och hållbara val så att vi har något att lämna över till våra barn, säger Veronica Maggio.

Sedan debuten 2006 har Veronica Maggio släppt sex hyllade album, sålt ut arenor och har över en miljard streams.

Låten Nu stannar vi på marken är en tolkning av Nu lyfter vi från marken skriven av Stina Nordenstam.

För information om hur SJ fortsätter att göra anpassningar till gällande pandemirestriktioner, se sj.se.

För mer information, kontakta SJs presstjänst, 010-751 51 84, press@sj.se

Ämnen

Taggar


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.

Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

Presskontakt

SJ Kundservice

SJ Kundservice

Presskontakt www.sj.se/kontakt
SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Mikael Grinbaum

Mikael Grinbaum

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.