Gå direkt till innehåll

Nyhet -

SJ tävlar i DN Reklamcupen

Med en blinkning till de senaste årens diskussioner om att resande kan leda till klimatångest deltar SJ och reklambyrån Forsman och Bodenfors i annonstävlingen DN Reklamcupen.

Annonsen visar på ett enkelt sätt att det finns ett väldigt effektivt botemedel mot klimatångest, även för den mest resesugne – nämligen att välja tåget och SJ.

- Vi vet att vi har en väldigt hållbar produkt, men att vi kanske ibland är lite dåliga på att profilera just den aspekten. Vi vill bli bättre på det och det här är ett sätt att göra det på, säger SJs marknadschef Maria Höglund.

DN Reklamcupen är en tävling där byråer visar sina mest kreativa helsidesannonser i ett cupformat, och i tävlingen deltar ungefär 20 annonsörer under juli och augusti.

Ämnen

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Jonas Olsson

Jonas Olsson

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Johannes Cleris

Johannes Cleris

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.