Gå direkt till innehåll
Premiär för SJs nya kommunikationskoncept

Pressmeddelande -

Premiär för SJs nya kommunikationskoncept

I dagarna börjar SJs nya reklamfilmer att rulla. Filmerna är personliga berättelser om händelser som gett livet en ny inriktning eller om resor för att få vardagspusslet att gå ihop. Det här innebär också att det är premiär för SJs nya kommunikationskoncept.

Varje dag reser uppemot 130 000 personer med SJ för att komma till jobbet, kärleken, konserten eller hem till familjen.

- Det som är gemensamt är att alla resor är personliga, vilket är någonting vi har tagit fasta på i vårt nya kommunikationskoncept, säger Maria Höglund, chef för SJs marknadskommunikation.

Det nya konceptet är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete som SJ gjort. Syftet är att tydliggöra SJs roll, en resepartner som gör resandet tillgängligt för alla. Med start nu i mars månad kommer SJ att skildra olika berättelser sett ur resenärernas perspektiv. Först ut är ett antal reklamfilmer.

- Vi vill ge en mer emotionell och personlig bild av de resor vi erbjuder, säger Maria Höglund. Vår premiärfilm visar att en resa kan vara så mycket mer än att åka från en ort till en annan. Vi kommer att visa fler exempel där alla människor kan känna igen sig och känna sig välkomna, säger Maria Höglund.

TBWA har tagit fram de nya reklamfilmerna i samarbete med produktionsbolaget B-Reel.

Arbetsgrupp SJ:

Thomas Silbersky - Direktör Marknad och Försäljning
Maria Höglund - Chef Marknadskommunikation
Krister Svensson - Chef Samarbeten

Arbetsgrupp TBWA:

Alexander Fredlund - Art Director
Johannes Ivarsson - Copywriter
Christian Styffe - Formgivare
Pernille Nylén - Produktionsledare
Per Olholt - Projektledare
Kalle Widgren - Creative Director

Se den nya filmen här: https://youtu.be/CdTwB9iMiFI?list=PLzZpAG_bdZ-FNaNcWyx9xK6EaatJ39Rox

Relaterade länkar

Ämnen


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK och har 4 500 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 130 000 personer att resa med någon av SJs 1 100 avgångar från 275 stationer.

För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.