Nyhet -
SJ tar över annonsförsäljning i egen regi
Att annonsera ombord på SJs tåg, på exempelvis brickbord och affischtavlor eller till och med utvändigt folierade tåg, är ett effektivt sätt att nå intressanta målgrupper. För att skapa ännu mer flexibilitet för annonsörerna har SJ nu tagit hem försäljningen av dessa ytor i egen regi.
Sedan 2011 har ansvaret för försäljningen av annonser ombord på SJs tåg varit outsourcat till den externa samarbetspartnern Getonboard. De har under perioden utvecklat produkten till vad den är i dag. Det är en omtyckt produkt där annonsörerna får lång exponering för resenärerna, och där brickborden har varit den populäraste annonsplatsen.
SJ har varit väldigt nöjda med samarbetet med Getonboard men nu har SJ ändå valt att ta över affären i egen regi för att fortsätta utveckla och utöka annonsförsäljningen. SJ ser även synergier med övrig verksamhet och ser potentialen med närheten till verksamheten.
- Vi såg ett värde i att nu ta hem affären i egen regi för att utvärdera och utveckla produkten ytterligare. Tajmingen blev passande då annonsförsäljningen gick ner under en period på grund av pandemin vilket gjorde övertagandet smidigare, säger Linda Cedrell, ansvarig för reklam i SJs kanaler.
För den som är intresserad av att synas ombord på SJs tåg med sin tjänst eller produkt är enklaste sättet att besöka SJs webbplats:
Läs hur du får ut din reklam och kan annonsera ombord på SJs tåg – SJ