Följ SJ

Pressmeddelanden Visa alla 28 träffar

​Sjuåriga Sigrids teckning kommer att pryda ett helt X 2000-lok

​Sjuåriga Sigrids teckning kommer att pryda ett helt X 2000-lok

Pressmeddelanden   •   Mar 26, 2018 10:27 CEST

Massor av fantasi, härliga färger och kreativa idéer. Det är en snabb sammanfattning av de cirka 500 bidragen i SJs teckningstävling Barn ritar lok. Sjuåriga Sigrid Lättman-Masch i Ösmo utanför Stockholm vann första pris med sin teckning på olika människor och djur. Hennes teckning kommer att pryda ett riktigt X 2000-lok och hon får ta med hela familjen på en resa till Liseberg.

​SJs webbsajt utsedd till Sveriges bästa

​SJs webbsajt utsedd till Sveriges bästa

Pressmeddelanden   •   Mar 16, 2018 11:12 CET

SJ har Sveriges bästa webbsajt. Tillsammans med den prisbelönta appen har sajten utsetts till Sveriges absolut bästa, efter att redan ha vunnit i kategorin resesajter. Motiveringen innehåller beskrivning av en i det närmaste fulländad mobil upplevelse och fullt fokus på kunderna.

Betala tågresan med hjärtat

Betala tågresan med hjärtat

Pressmeddelanden   •   Dec 14, 2017 06:00 CET

På fyra tåg mellan Stockholm och Malmö/Göteborg i februari väljer SJ att ta 0 kronor för resan. Resenärerna uppmanas i stället att skänka valfritt belopp som går oavkortat till organisationerna Friends och Min Stora Dag.

SJ lanserar ny humorserie på YouTube

SJ lanserar ny humorserie på YouTube

Pressmeddelanden   •   Nov 02, 2017 07:25 CET

Med SJs kundlöfte ”Vem du än är, vart du än ska” som grund möter karaktärerna Göran och Anne-Helene en rad kända personer på tågresor genom Sverige. Det är SVT-aktuella Klas Eriksson och Alfred Svensson som spelar i humorformatet ”Semester på spåret”. Bakom idé och format står influencerbyrån Cube.

Nyheter Visa alla 9 träffar

SJ lanserar nytt ombordmagasin för de yngre resenärerna - Kupé Junior

SJ lanserar nytt ombordmagasin för de yngre resenärerna - Kupé Junior

Nyheter   •   Dec 14, 2016 10:44 CET

Nu breddar SJ Kupés målgrupp och bjuder in målgruppen barn som, från och med mitten av december, får ett alldeles eget magasin – Kupé Junior.

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Nyheter   •   Apr 30, 2013 17:08 CEST

Marknads-, kommunikations- och försäljningsdirektör Elisabeth Lindgren lämnar SJ efter sex år. – Jag känner glädje och stolthet när jag blickar tillbaka. Mitt uppdrag, såväl internt som externt, var att bygga upp en väl fungerande kommunikationsenhet och utveckla kanaler för information, kommunikation och dialog. Läs mera.

SJs Way Out West-satsning nominerad till Gyllene Hjulet

SJs Way Out West-satsning nominerad till Gyllene Hjulet

Nyheter   •   Feb 19, 2013 16:40 CET

SJs samarbete med musikfestivalen Way Out West är nominerat i Gyllene Hjulet, i klassen ”Årets mest kreativa lösning”. Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreingen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event

All-time-high för SJs ombordtidning Kupé

All-time-high för SJs ombordtidning Kupé

Nyheter   •   Okt 04, 2012 16:52 CEST

Kupé fortsätter att öka i upplaga. Enligt en ny mätning är räckvidden nu 317 000 läsare. Det är den högsta siffran någonsin. - Det är fantastiskt roligt att vi går mot trenden och fortsätter öka i räckvidd. Vi jobbar ständigt med att göra tidningen bättre och detta är ett kvitto på att det också uppskattas av läsarna, säger Claes Salomonsson, chefredaktör för Kupé. Läs mera.

Dokument 1 träff

Kupé Junior

Kupé Junior

Dokument   •   2016-12-14 10:44 CET

SJs nya ombordmagain som vänder sig till den yngre målgruppen; Kupé Junior