Följ SJ

Pressmeddelanden Visa alla 26 träffar

Betala tågresan med hjärtat

Betala tågresan med hjärtat

Pressmeddelanden   •   Dec 14, 2017 06:00 CET

På fyra tåg mellan Stockholm och Malmö/Göteborg i februari väljer SJ att ta 0 kronor för resan. Resenärerna uppmanas i stället att skänka valfritt belopp som går oavkortat till organisationerna Friends och Min Stora Dag.

SJ lanserar ny humorserie på YouTube

SJ lanserar ny humorserie på YouTube

Pressmeddelanden   •   Nov 02, 2017 07:25 CET

Med SJs kundlöfte ”Vem du än är, vart du än ska” som grund möter karaktärerna Göran och Anne-Helene en rad kända personer på tågresor genom Sverige. Det är SVT-aktuella Klas Eriksson och Alfred Svensson som spelar i humorformatet ”Semester på spåret”. Bakom idé och format står influencerbyrån Cube.

Exklusiv intervju med prinsparet i nya Kupé: ”Den dåliga självkänslan finns i viss mån fortfarande kvar”

Exklusiv intervju med prinsparet i nya Kupé: ”Den dåliga självkänslan finns i viss mån fortfarande kvar”

Pressmeddelanden   •   Okt 31, 2017 15:40 CET

Prins Carl Philip berättar exklusivt och öppenhjärtigt om svårigheterna att leva med dyslexi i nästa nummer av SJs tidning Kupé - och hur han och prinsessan Sofia nu genom sin stiftelse jobbar för att stötta barn och ungdomar med läs- och skrivsvårigheter. Men det blir också ett samtal med tvåbarnsföräldrarna om det kungliga familjelivet.

SJs populära app har vunnit ännu ett pris

SJs populära app har vunnit ännu ett pris

Pressmeddelanden   •   Okt 20, 2017 08:57 CEST

​För andra året i rad fick SJs app ta emot en utmärkelse i Svenska designpriset som delades ut på torsdagskvällen. Ett år med en rad förbättringar och förenklade funktioner för användaren räckte till ett silver i klassen Digitalt - Smarttelefon.

Nyheter Visa alla 9 träffar

SJ lanserar nytt ombordmagasin för de yngre resenärerna - Kupé Junior

SJ lanserar nytt ombordmagasin för de yngre resenärerna - Kupé Junior

Nyheter   •   Dec 14, 2016 10:44 CET

Nu breddar SJ Kupés målgrupp och bjuder in målgruppen barn som, från och med mitten av december, får ett alldeles eget magasin – Kupé Junior.

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Nyheter   •   Apr 30, 2013 17:08 CEST

Marknads-, kommunikations- och försäljningsdirektör Elisabeth Lindgren lämnar SJ efter sex år. – Jag känner glädje och stolthet när jag blickar tillbaka. Mitt uppdrag, såväl internt som externt, var att bygga upp en väl fungerande kommunikationsenhet och utveckla kanaler för information, kommunikation och dialog. Läs mera.

SJs Way Out West-satsning nominerad till Gyllene Hjulet

SJs Way Out West-satsning nominerad till Gyllene Hjulet

Nyheter   •   Feb 19, 2013 16:40 CET

SJs samarbete med musikfestivalen Way Out West är nominerat i Gyllene Hjulet, i klassen ”Årets mest kreativa lösning”. Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreingen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event

All-time-high för SJs ombordtidning Kupé

All-time-high för SJs ombordtidning Kupé

Nyheter   •   Okt 04, 2012 16:52 CEST

Kupé fortsätter att öka i upplaga. Enligt en ny mätning är räckvidden nu 317 000 läsare. Det är den högsta siffran någonsin. - Det är fantastiskt roligt att vi går mot trenden och fortsätter öka i räckvidd. Vi jobbar ständigt med att göra tidningen bättre och detta är ett kvitto på att det också uppskattas av läsarna, säger Claes Salomonsson, chefredaktör för Kupé. Läs mera.

Dokument 1 träff

Kupé Junior

Kupé Junior

Dokument   •   2016-12-14 10:44 CET

SJs nya ombordmagain som vänder sig till den yngre målgruppen; Kupé Junior