Följ SJ

Pressmeddelanden Visa alla 30 träffar

X 2000 blir X 40000

X 2000 blir X 40000

Pressmeddelanden   •   Jan 13, 2020 07:24 CET

En flygresa mellan Göteborg och Stockholm motsvarar 40 000 tågresor på samma sträcka i koldioxidutsläpp. För att uppmärksamma skillnaden i miljöpåverkan mellan tåget och flyget leker SJ med namnet på det populära snabbtåget X 2000 genom att specialmärka två tågsätt med X 40000

Nytt samarbete mellan SJ och Kamratposten ska lyfta Kupé Junior

Nytt samarbete mellan SJ och Kamratposten ska lyfta Kupé Junior

Pressmeddelanden   •   Sep 13, 2018 10:50 CEST

SJ startar ett nytt samarbete med Kamratposten i sin satsning på sin barntidning Kupé Junior, som är lillasyster till ombordmagasinet Kupé. I samband med nya höstnumret kommer utgivningen också att dubbleras, till fyra nummer per år.

​Sjuåriga Sigrids teckning kommer att pryda ett helt X 2000-lok

​Sjuåriga Sigrids teckning kommer att pryda ett helt X 2000-lok

Pressmeddelanden   •   Mar 26, 2018 10:27 CEST

Massor av fantasi, härliga färger och kreativa idéer. Det är en snabb sammanfattning av de cirka 500 bidragen i SJs teckningstävling Barn ritar lok. Sjuåriga Sigrid Lättman-Masch i Ösmo utanför Stockholm vann första pris med sin teckning på olika människor och djur. Hennes teckning kommer att pryda ett riktigt X 2000-lok och hon får ta med hela familjen på en resa till Liseberg.

​SJs webbsajt utsedd till Sveriges bästa

​SJs webbsajt utsedd till Sveriges bästa

Pressmeddelanden   •   Mar 16, 2018 11:12 CET

SJ har Sveriges bästa webbsajt. Tillsammans med den prisbelönta appen har sajten utsetts till Sveriges absolut bästa, efter att redan ha vunnit i kategorin resesajter. Motiveringen innehåller beskrivning av en i det närmaste fulländad mobil upplevelse och fullt fokus på kunderna.

Nyheter Visa alla 11 träffar

​Mats Almgren blir ny Kommunikations- och Försäljningsdirektör i SJ

​Mats Almgren blir ny Kommunikations- och Försäljningsdirektör i SJ

Nyheter   •   Jan 15, 2019 08:00 CET

Den 1 april tillträder Mats Almgren som Kommunikations- och Försäljningsdirektör för SJ-koncernen. Han kommer att ingå i SJs koncernledning och leda koncernens nya division Kommunikation och Försäljning. Divisionen har ett samlat ansvar för kommunikation, marknad, försäljning och varumärke.

SJ lanserar nytt ombordmagasin för de yngre resenärerna - Kupé Junior

SJ lanserar nytt ombordmagasin för de yngre resenärerna - Kupé Junior

Nyheter   •   Dec 14, 2016 10:44 CET

Nu breddar SJ Kupés målgrupp och bjuder in målgruppen barn som, från och med mitten av december, får ett alldeles eget magasin – Kupé Junior.

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Nyheter   •   Apr 30, 2013 17:08 CEST

Marknads-, kommunikations- och försäljningsdirektör Elisabeth Lindgren lämnar SJ efter sex år. – Jag känner glädje och stolthet när jag blickar tillbaka. Mitt uppdrag, såväl internt som externt, var att bygga upp en väl fungerande kommunikationsenhet och utveckla kanaler för information, kommunikation och dialog. Läs mera.

Blogginlägg 1 träff

SJ replikerar DI: Öppna genast sj.se för alla tågoperatörer

SJ replikerar DI: Öppna genast sj.se för alla tågoperatörer

Blogginlägg   •   Jul 31, 2019 14:46 CEST

Ärendet om konkurrenters rätt att sälja biljetter via SJs kanaler har avskrivits.

Dokument 1 träff

Kupé Junior

Kupé Junior

Dokument   •   2016-12-14 10:44 CET

SJs nya ombordmagain som vänder sig till den yngre målgruppen; Kupé Junior