Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • SJ-reklam vinnare på Roygalan

    SJ-reklam vinnare på Roygalan

    Igår korade Roygalan årets bästa reklamfilm och på andra plats kom SJ med reklamfilmen ”Kolla på film”.

  • ​Fortsatt stark utveckling för SJ

    ​Fortsatt stark utveckling för SJ

    SJs nettoomsättning under årets tredje kvartal uppgick till 2 204 MSEK (2 157). Rörelseresultatet uppgick till 195 MSEK (182) och rörelsemarginalen förbättrades till 8,8 procent (8,4).

  • Fritt fram för sällskapsdjur på SJs liggvagnar

    Fritt fram för sällskapsdjur på SJs liggvagnar

    Nu är det äntligen klart att djur får resa i liggvagn på SJs nattåg, tillsammans med husse och matte. Självklart kommer allergiker även i framtiden att kunna resa tryggt med nattågen, då det bara är i vissa kupéer som djur tillåts.

  • Slutsålt för andra året i rad till Lidingöloppet

    Slutsålt för andra året i rad till Lidingöloppet

    Den 26 september kör SJ ett specialtåg till Lidingöloppet. Då resan med tåg erbjuder den perfekta upp- och nedladdningen till loppet är det populära tåget är slutsålt för andra året i rad.

  • SJ slopar fast pris och sänker priset på återbetalningsbara biljetter

    SJ slopar fast pris och sänker priset på återbetalningsbara biljetter

    Den 2 september infördes rörlig prissättning på dagtågens återbetalningsbara biljetter. Samtidigt sänktes priset med upp till 40 procent, vilket framför allt kommer att märkas på biljetter som bokas i god tid före avresa. Förbättringen innebär att SJ helt och hållet frångår fasta priser på dagtågen.

  • Fler resenärer väljer SJ – högsta siffran på fem år

    Fler resenärer väljer SJ – högsta siffran på fem år

    Det senaste året har SJ haft en mycket positiv utveckling, med allt fler resenärer. Nu står det klart att volymökningarna fortsätter också under juli månad. Ökningen sker över hela Sverige och inte bara på en enskild sträcka.

  • ​Säsongsfokus för SJs nya 1 klass-menyer

    Den 19 augusti lanserar SJ ett nytt matutbud för resenärer i 1 klass. Inriktningen blir svenska produkter med fokus på råvaror som varierar efter säsong. I ett första skede erbjuds sex menyer med huvudrätt och dessert, varav två vegetariska rätter som dessutom är både laktos- och glutenfria.

  • Ökad vinst och fler resenärer för SJ

    Ökad vinst och fler resenärer för SJ

    SJs rörelseresultat för det första halvåret 2015 förbättrades med 171 MSEK jämfört med föregående år och uppgick till 330 MSEK (159). Det underliggande rörelseresultatet för första halvåret blev 316 MSEK (190). För det andra kvartalet uppgick rörelseresultatet till 225 MSEK (257) och det underliggande till 224 MSEK (162).

  • Fullsatt vid X 2000-premiären till Oslo

    Fullsatt vid X 2000-premiären till Oslo

    Idag var det premiär för SJs satsning på snabbtåg Stockholm-Oslo. Premiärtåget togs emot med pompa och ståt på Oslo Sentralstasjon där resenärerna på det fullsatta tåget möttes av representanter från norsk politik och näringsliv, blåsorkester och förfriskningar.

  • Dags för X 2000-premiär till Oslo

    Dags för X 2000-premiär till Oslo

    Den 10 augusti är det premiär för SJs satsning på snabbtåg Stockholm-Oslo. Premiärturen firas med svensk-norsk bandknytning och blåsorkester på Oslo Sentralstasjon. Med X 2000 kortar SJ restiden med en och en halv timma och antalet avgångar blir fler. Snabbtåget ska ta marknadsandelar från flyget och resandet ska öka med 20 procent på sträckan.

  • Stor ökning för X 2000 i sommar

    Stor ökning för X 2000 i sommar

    Allt fler väljer att resa med X 2000, Sveriges snabbaste snabbtåg, mellan Stockholm och Göteborg. I juni ökade resandet med drygt tio procent jämfört med samma period i fjol. För att möta efterfrågan fördubblades antalet platser på de populäraste avgångarna. Planer finns också på att utöka antalet platser med X 2000 från och med i höst.

Visa mer