Gå direkt till innehåll
DreamHack-tåget kör morgondagens e-sportsstjärnor

Nyhet -

DreamHack-tåget kör morgondagens e-sportsstjärnor

I samarbete med den världskända festivalarrangören DreamHack arrangerar SJ DreamHack-tåget. Snabbtåget, som går non-stop mellan Stockholm och Jönköping, kör morgondagens e-sportstjärnor till festivalen.

- Som Europas mest digitala reseföretag vill vi givetvis delta i detta samarbete med DreamHack. Samarbetet visar att SJ ännu en gång står i framkant inom innovation samtidigt som vi är med och stöttar svensk e-sport, säger Paulinne Arpi, Customer Market Manager vid SJ.

Under morgontimmarna den 30 november rullar SJs direkttåg iväg från Stockholm med siktet inställt på Jönköping, där DreamHack årligen genomförs. Senare under samma eftermiddag går DreamHack-tåget tillbaka till Stockholm.

- Vi ser en fortsatt stark efterfrågan på mer klimatsmarta resor och här ligger tåget helt rätt i tiden. Dessutom ger DreamHack-tåget våra blivande e-sportstjärnor värdefull kvalitetstid ombord, som bland annat kan användas för att ladda upp inför helgens spelturneringar och till att umgås med vänner och familj, säger Paulinne Arpi.

DreamHack besöker Jönköping två gånger per och arrangerar dessutom festivaler i en mängd andra länder årligen.

Fakta – Om SJ och DreamHack-tåget

DreamHack-tåget avgår från Stockholm C lördagen den 30 november kl. 06:57. Snabbtåget, som går direkt till Jönköping, ankommer kl. 10:42. Hemfärd ombord på snabbtåg mot Stockholm C, som avgår från Jönköping kl. 18:26 med ankomsttid kl. 21:25.

För all vidare information, besök - https://dhk.gg/dreamhacktaget

SJ rankas som Europas mest digitala reseföretag av Management-konsultföretaget BearingPoint i deras mätning Digital Leaders in Europe 2019. Förstaplaceringen kommer på en lista över 47 jämförda företag inom den europeiska persontrafikbranschen där företagens digitala mognad mäts ur ett kundperspektiv.

Fakta – Om DreamHack

DreamHack skapar underhållning för en ung digital generation. DreamHack grundades 1994 som ett lanparty, men har under de senaste 20 åren utvecklats till en digital festival för unga i Europa och Nordamerika. DreamHack-festivalerna bjuder påesport i flera grenar, livemusik, utställningar, kreativa tävlingar, lanparty, cosplay och mycket mer.

DreamHack är pionjärer inom esport och fortsätter att vara en av världens största producenter av esportinnehåll. Miljontals tittare följer DreamHacks sändningar varje år. Under 2018 välkomnade DreamHack över 310,000 besökare.

Mer information finns på dreamhack.com. DreamHack är en del av det ledande digitala underhållningsföretaget MTG. Mer information på mtg.com.

För vidare information

Paulinne Arpi, Customer Market Manager, 070-003 21 29, paulinne.arpi@sj.se

SJs presstjänst, 010-751 5184, press@sj.se

Ämnen

Kategorier

Regioner

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84

Relaterat innehåll

Ny rapport: Studenterna väljer tåg framför bil och flyg

Ny rapport: Studenterna väljer tåg framför bil och flyg

Framtidens resenärer – studenterna – reser mer klimatsmart än svensken i allmänhet. Deras tågresande ökade med 26 procent första halvåret i år och betydligt fler väljer tåg framför flyg och bil. Det är några av slutsatserna i SJs rapport om studenternas resvanor, som bygger på en Sifo-undersökning och SJs statistik.

SJ är Europas mest digitala reseföretag

SJ rankas som Europas mest digitala reseföretag av Management-konsultföretaget BearingPoint i deras mätning Digital Leaders in Europe 2019. Förstaplaceringen kommer på en lista över 47 jämförda företag inom den europeiska persontrafikbranschen där företagens digitala mognad mäts ur ett kundperspektiv.

​SJs webbsajt utsedd till Sveriges bästa

SJ har Sveriges bästa webbsajt. Tillsammans med den prisbelönta appen har sajten utsetts till Sveriges absolut bästa, efter att redan ha vunnit i kategorin resesajter. Motiveringen innehåller beskrivning av en i det närmaste fulländad mobil upplevelse och fullt fokus på kunderna.

Stor efterfrågan på SJs höstlovsresor

Stor efterfrågan på SJs höstlovsresor

Höstlovsresandet går som på räls, och antalet resenärer som väljer tåget ökar kraftigt. Hos SJ ser resandet under vecka 44 ut att öka med hela 13 procent, jämfört med fjolåret. Lovveckans mest populära resmål är Stockholm, följt av Göteborg och Uppsala.

Anslutningsguiden för dörr-till-dörr-resor är en populär funktion i SJs nominerade mobilapp.

SJs mobilapp nominerad till Svenska Designpriset

SJs mobilapplikation har blivit nominerad till Svenska Designpriset 2019 i kategorin Device – Smarttelefon. Det är tredje gången appen nomineras sedan den släpptes för första gången 2016 och den har tidigare vunnit både guld och silver.

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.