Gå direkt till innehåll

Ämnen: PR, kommunikation

Ny analys av tågresandet runt jul – den här dagen är populärast

Ny analys av tågresandet runt jul – den här dagen är populärast

Veckorna runt jul och nyår är en intensiv reseperiod i Sverige. Tågresenärernas val av resdagar styrs bland annat av vilken veckodag julafton infaller på. Men över tid sticker ett datum ut som den vanligaste resdagen, visar en ny analys av SJs biljettförsäljning de senaste tio åren.

Veronica Maggio släpper ny låt i samarbete med SJ

Veronica Maggio släpper ny låt i samarbete med SJ

Med låten och kampanjen Nu stannar vi på marken vill SJ tillsammans med Veronica Maggio uppmana och inspirera fler människor att fortsätta ta ansvar för klimatet när vi nu kan börja resa mer normalt igen. Ett enkelt sätt är att välja tåget framför flyget när det är möjligt.

SJ gör succé på mikrobloggen Twitter

På kort tid har SJ fått rekordmånga så kallade followers på mikrobloggen Twitter. Framgångarna leder till nya satsningar för SJ inom sociala medier.

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.