Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Tåget ett självklart val för lejonet Niklas

    Varje resa är unik. För SJ innebär det att ge människor möjligheten att göra både stora och små resor. I SJs nya reklamfilm, som börjar visas under helgen, får vi följa skådespelaren Niklas Hillberg på hans resa till de stora scenerna där han spelar lejonet i Glada Hudik-teaterns aktuella föreställning Trollkarlen från Oz.

  • Förslag till utdelning fattat av SJ ABs styrelse

    Styrelsen för SJ AB har beslutat att föreslå årsstämman en utdelning för räkenskapsåret 2016 med 65,00 kronor per aktie. Totalt föreslår styrelsen en utdelning om 260 MSEK, vilket motsvarar cirka 40 procent av 2016 årets resultat efter skatt.Därutöver föreslår styrelsen att aktieägaren på årsstämman fastställer betalningsdag till 9 maj 2017.

  • SJ vill köra norska tåg

    SJ presenterar idag på plats i Oslo ett norskt dotterbolag, SJ Norge AS, med syftet att lägga anbud på norsk tågtrafik. Det handlar om persontågstrafik på utvalda sträckor med driftstart i december 2018.

  • Populärt att betala tågbiljetten med Swish

    För en vecka sedan införde SJ möjligheten att betala tågbiljetten med Swish vid bokning i appen och via sj.se. De positiva kundrektionerna lät inte vänta på sig.

  • Foto: Stefan Nilsson

    Vällagad och god ekologisk mat gör resan med SJ mer njutningsfull

    SJ inleder ett samarbete med den nyskapande restaurangen Kalf & Hansen. Syftet är att öka utbudet av god, vällagad och ekologisk mat på SJs snabbtåg. Kalf & Hansens matvision innebär att maten ska lagas av 100 procent ekologiska och närproducerade säsongsråvaror.

  • Enklare att köpa resor hos SJ med Swish

    Från och med idag den 6 mars kan SJs resenärer betala resan med den mobila betaltjänsten Swish. Det blir alltså ännu enklare för SJs kunder att betala tågresan.

  • Nu kan du köpa öl och vin på nattåget igen

    Nu kan du köpa öl och vin på nattåget igen

    Nu går det återigen bra att köpa öl och vin ombord på SJs nattåg till Jämtland och övre Norrland. Efter ett uppehåll i samband med att ett nytt serveringstillstånd behövde utfärdas finns det ordinarie dryckesutbudet till försäljning på tågen.

  • Premiär för SJs nya kommunikationskoncept

    Premiär för SJs nya kommunikationskoncept

    I dagarna börjar SJs nya reklamfilmer att rulla. Filmerna är personliga berättelser om händelser som gett livet en ny inriktning eller om resor för att få vardagspusslet att gå ihop. Det här innebär också att det är premiär för SJs nya kommunikationskoncept.

Visa mer