Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • SJ samlar kommunikation och försäljningsverksamheten i en gemensam division

    Den 1 oktober 2018 går SJs Kommunikationsavdelning och Marknad & Försäljningsverksamheten samman i en gemensam division - division Kommunikation och försäljning. Rekrytering av en divisionschef pågår och under övergångsperioden leder Thomas Silbersky, direktör Internationella affärer i SJ, arbetet i den ledningsgrupp som bildas med chefer från de respektive verksamheterna.
    - Med en integrer

  • Madeleine Raukas nominerad till Sveriges HR-profil

    Sveriges HR Förening är en branschförening med över 7 000 medlemmar. Nu arrangerar de för första gången HR Galan på Cirkus i Stockholm. Under galan kommer Årets HR-hjältar att koras. Madeleine Raukas, direktör för division Trafik och Service på SJ, är tillsammans med Petter Stordalen och Morgan Alling nominerade i kategorin Sveriges HR-Profil 2018.

  • Station Stockholm City öppnar fredag 27 juli

    Efter en två veckor lång avstängning av pendeltågsstationen Stockholm City meddelade SLL Trafikförvaltningen under torsdagseftermiddagen att stationen öppnas igen i samband med fredagens trafikstart.

  • Vädret avgör svenskarnas sommarhumör

    Få saker engagerar svenskarna så mycket som sommarvädret. Med en kall, mörk höst och vinter bakom sig törstar svenskarna efter ljuset, solen och värmen enligt en undersökning Sifo gjort på uppdrag av SJ. Men hur viktigt är semestervädret för svenskarna egentligen och vilka aktiviteter är mest populära vid ihållande regn?

  • Vårfräscha förbättringar i SJs bistro

    Under ett års tid har SJ serverat säsongsanpassade kalla och varma rätter från Kalf & Hansen ombord på X 2000-tågen. Nu kommer den 100 % ekologiska och närproducerade maten från den prisbelönta restaurangen att finnas ombord på alla SJ-tåg som har bistroförsäljning. Andra nyheter är bättre sortiment på nattågen och förmånliga menyerbjudanden på alla tåg med servering.

  • Flera prestigefulla hållbarhetspriser till SJ

    SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke i kategorin transport. Och på Sustainable Brand Index lista över hållbara varumärken finns SJ med bland topp tio och som branschvinnare även här.

  • Gävlestudenter testar framtida SJ-tjänster

    På fredag ska studenter från högskolan i Gävle testa nya digitala funktioner och tjänster ombord ett tåg mellan Gävle och Stockholm. SJ är ett ett av Sveriges mest digitala bolag och att ta hjälp av studenter är en viktig del i det utvecklingsarbetet.

  • SJ Biz ny partner till Di Digital Startup Tour

    Di Digital Startup Tour är en tävling för tech-startups. Bolagen ges chansen att pitcha sina affärsidéer för Sveriges mest framgångsrika tech-profiler och representanter från de tyngsta riskkapitalbolagen i startupsektorn. Nu går SJ in som ny samarbetspartner.

  • Var med och utveckla ny smart funktion för tågresenärer

    I SJ Labs-appen testas nya funktioner av SJ tillsammans med resenärerna. Nu inleds ett test av en ny smart funktion som kallas Anslutningsguiden. Med den ska det bli ännu enklare att förbereda sin ankomst till en station, bland annat för att hitta anslutningsresor, hållplatser och även butiker och service på stationen.

  • Stopp på Nyköpingsbanan efter olycka

    Ett tåg har kolliderat med ett militärfordon mellan Lästringe och Vagnhärad på Nyköpingsbanan. Trafiken mellan Norrköping och Stockholm leds tills vidare om via Katrineholm.

Visa mer