Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Thomas Silbersky ny marknads- och försäljningsdirektör på SJ

    Thomas Silbersky ny marknads- och försäljningsdirektör på SJ

    Thomas Silbersky, 47, från Arla Foods, har utsetts till ny marknads- och försäljningsdirektör på SJ. - Det SJ gör är viktigt och påverkar människors vardag. Jag ser det som ett privilegium att få vara med och vidareutveckla SJ och på sikt stärka förtroendet bland våra kunder, säger Thomas Silbersky.

  • Helga Baagøe ny kommunikationsdirektör på SJ

    Helga Baagøe ny kommunikationsdirektör på SJ

    Helga Baagøe börjar den 1 juni som ny kommunikationsdirektör i SJ med ansvar för intern- och extern kommunikation, kris- och mediehantering, varumärke och public affairs. Hon kommer närmast från tjänsten som kommunikationsdirektör på SVT. – Helga Baagøe är, med sin bakgrund och breda erfarenhet, rätt person att i koncernledningen vara med och ta SJ in i framtiden, säger SJs vd Crister Fritzson.

  • SJs mest lyckade tågintroduktion fyller ett år

    SJs mest lyckade tågintroduktion fyller ett år

    I morgon fyller SJ 3000 ett år. Det firar SJ genom att bjuda alla SJ 3000-resenäer på kaffe eller festis och bulle ombord den 6 februari. Trots stundtals tufft vinterklimat har tågen fungerat mycket bra och rullar idag på sex olika sträckor i Sverige.

  • Kortare resa för SJs skåneresenärer

    Kortare resa för SJs skåneresenärer

    SJs nya morgonavgång från Köpenhamn, via Malmö och Lund till Stockholm blir upp emot 30 minuter snabbare än vanliga Köpenhamns- och Skåneavgångar. – Många resenärer uppskattar en lugnare resa tidigt på morgonen.Under januari och februari erbjuder vi på våra snabbaste avgångar minst 150 platser i 2 klass måndag-fredag för 195 kronor, säger Erik Tallroth, chef för SJ Snabbtåg.

  • Erica Kronhöffer ny hållbarhetschef på SJ

    Erica Kronhöffer ny hållbarhetschef på SJ

    Erica Kronhöffer blir ny chef för SJs hållbarhets- och miljöfrågor. - Vi vill ha en ledande roll inom miljöområdet och höjer nu ambitionsnivån i SJs hållbarhetsarbete, vilket också är i linje med vad våra ägare vill. Där får Erica Kronhöffer en viktig roll, säger SJs vd Crister Fritzson.

  • SJs Uppsalaresenärer får smak på resan

    SJs Uppsalaresenärer får smak på resan

    Fyra veckor framåt kommer SJ-resenärerna till Uppsala bjudas på nylagad mat vid flera tillfällen. - Vi vill erbjuda ett attraktivt resande med en användbar stund ombord, i det här fallet något som underlättar våra resenärers vardag. Tillsammans med Matkomfort erbjuder vi färdiga middagslösningar som kunden kan välja att köpa redan under resan, säger Maria Rosendahl, affärsutvecklare på SJ.

  • SJ avvecklar SJ Service Academy

    SJ förändrar sin utbildningsverksamhet. Det innebär bland annat att SJ Service Academy upphör som utbildningsföretag. - Vi behöver fokusera på vår kärnverksamhet, säger SJs vd Crister Fritzson.

  • SJ fortsätter att sälja biljetter ombord

    Även efter årsskiftet går det att köpa biljetter ombord på SJs tåg. Samtidigt pågår ett arbete som syftar till att förenkla för resenärer som köper biljetter med kort framförhållning. – Vi har lyssnat på våra kunder. Arbetet med att hitta nya och smidiga sätt att köpa biljetter fortsätter, säger Dag Rosander, presschef på SJ.

  • SJ reducerar tågtrafiken

    Flera händelser har påverkat SJs tåg de senaste veckorna vilket medför att SJ har färre antal tåg i trafik. Det innebär tyvärr att ett antal avgångar kommer att ställas in från och med onsdagen den 12 december. Detta för att vi ska kunna reparera tågen inför jultrafiken och säkra trafiken i sin helghet. Vi beklagar detta och gör allt vi kan för att så snart det är möjligt återgå till ordinarie

  • Nu släpper SJ biljetter till ABBA The Museum

    SJ har fått ensamrätten till biljettförsäljningen till det nya ABBA-museet. Den 13 december släpps premiärbiljetterna till museet. Det första biljettsläppet omfattar biljetter till de tre första veckorna, 7-31 maj 2013.

Visa mer