Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

SJ bäst i resebranschen på hållbarhet

SJ är Sveriges mest hållbara transportföretag enligt Sveriges största varumärkesundersökning, Sustainable Brands. 3 183 konsumenterna

SJ kompenserar tågresenärer i Mälardalen

I vinter har tågresenärerna i Mälardalsregionen drabbats särskilt hårt av problem i tågtrafiken. Därför har SJ beslutat att kompensera de mest frekventa resenärerna i Mälardalen.

SJ öppnar sin första resebutik utomlands

För första gången öppnar SJ en egen resebutik utanför Sverige. Idag invigs den egna resebutiken på Hovedbanegården i Köpenhamn. Den ska bli SJs nav i satsningen på Europatrafik.

Ulrika Björklund ny chef för SJ Contact Center i Ånge

Ulrika Björklund, 42, blir ny chef för SJs Contact Center i Ånge. Hon får ansvaret för närmare 160 medarbetare i Ånge som är en av de viktigaste delarna i SJs satsning på ökad service till resenärerna.

Susanne Friberg ny chef för SJs Contact Center i Tranås

Susanne Friberg, 39, blir ny chef för SJs Contact Center i Tranås. Hon får ansvaret för närmare 170 medarbetare i Tranås som är en av de viktigaste delarna i SJs satsning på ökad service till resenärerna.

Rekordresande med tåg på julafton

Normalt brukar julafton vara en av de lugnaste resdagarna på året, i år är tågen i stort sett fullbokade på många linjer denna dag. En ny undersökning gjord bland SJs resenärer visar att var sjätte tågresenär kommer att resa även på julafton i år.

Visa mer

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.