SJ presenterar delårsrapport för första kvartalet 2011
SJ välkomnar media till presskonferens torsdagen den 28 april när VD Jan Forsberg sammanfattar SJs ekonomiska resultat för det första kvartalet 2011.
SJ välkomnar media till presskonferens torsdagen den 28 april när VD Jan Forsberg sammanfattar SJs ekonomiska resultat för det första kvartalet 2011.
Med anledning av SJs styrelseordförande Ulf Adelsohns avgång anordnas ett pressmöte på SJs huvudkontor idag kl 14.30.
Plats: Centralplan 19, Stockholm
SJs Presstjänst: 010-751 51 84
SJ är Sveriges mest hållbara transportföretag enligt Sveriges största varumärkesundersökning, Sustainable Brands. 3 183 konsumenterna
I vinter har tågresenärerna i Mälardalsregionen drabbats särskilt hårt av problem i tågtrafiken. Därför har SJ beslutat att kompensera de mest frekventa resenärerna i Mälardalen.
Under jubel och applåder tilldelades Gunilla Backman SJs och Tidskriften OPERAS musikalpris på GöteborgsOperan.
De tuffa vintermånaderna under 2010 kostade SJ cirka 360 miljoner kronor i ökade kostnader och minskade intäkter. Resultatet före skatt minskade från 622 miljoner SEK (2009) till 406.
SJ bjuder in media till presentation av helårsrapport den 7 februari.
För första gången öppnar SJ en egen resebutik utanför Sverige. Idag invigs den egna resebutiken på Hovedbanegården i Köpenhamn. Den ska bli SJs nav i satsningen på Europatrafik.
Ulrika Björklund, 42, blir ny chef för SJs Contact Center i Ånge. Hon får ansvaret för närmare 160 medarbetare i Ånge som är en av de viktigaste delarna i SJs satsning på ökad service till resenärerna.
Susanne Friberg, 39, blir ny chef för SJs Contact Center i Tranås. Hon får ansvaret för närmare 170 medarbetare i Tranås som är en av de viktigaste delarna i SJs satsning på ökad service till resenärerna.
Normalt brukar julafton vara en av de lugnaste resdagarna på året, i år är tågen i stort sett fullbokade på många linjer denna dag. En ny undersökning gjord bland SJs resenärer visar att var sjätte tågresenär kommer att resa även på julafton i år.
SJ är berett att dubbla ersättningen för banavgifter och minska antalet tåg för att förbättra situationen på det svenska järnvägsnätet.
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.
Vasagatan 10
105 50 Stockholm
Sweden