Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Susanne Friberg ny chef för SJs Contact Center i Tranås

Susanne Friberg, 39, blir ny chef för SJs Contact Center i Tranås. Hon får ansvaret för närmare 170 medarbetare i Tranås som är en av de viktigaste delarna i SJs satsning på ökad service till resenärerna.

– Jag ville tillbaka till en försäljningsorganisation och det här känns helt rätt. Det blir inspirerande att arbeta nära våra kunder och utveckla resenärsservicen, säger Susanne Friberg som kommer från ett arbete som team-ledare och chef på kronofogdemyndigheten i Linköping.

SJs Contact Center i Tranås är ett viktigt nav i SJs service till resenärerna. Sedan SJ lade ned sin verksamhet i Krylbo har flera arbetsuppgifter tillförts kontoret i Tranås. Hit slussas alla SJ-kunder som ringer, mejlar, går in på webben eller skriver brev med frågor om resor.

­Enkelt uttryckt tar vi hand om alla kundfrågor före, under och efter tågresor med SJ, säger Maria Cederberg, chef för SJ Contact Center och SJ Resebutiker.

Trycket på personalen i Tranås är därmed stort och konstant nästa 24 timmar om dygnet. Varje år tar SJs Contact Center i Ånge och Tranås emot cirka 3 miljoner samtal och mejl från SJs kunder.

­­Vi hade flera kvalificerade kandidater till arbetet som chef i Tranås. Vi valde Susanne eftersom hon är en chef som både kan se helheten och ändå fokusera på viktiga detaljer. Tranås har haft sviktande lönsamhet, men vi tror stenhårt på Tranås som har stor potential. Susanne Fiberg har stort engagemang, tydlig och rak kommunikation med ett närvarande ledarskap som kommer att bidra till Tranåskontorets fortsatta kvalitet med en ökad lönsamhet, säger Maria Cederberg.

Susanne Friberg är född i Luleå men fann kärleken i Småland och flyttade till Tranås för två och ett halvt år sedan. Hon har ett förflutet inom försäljning och kommer närmast från Kronofogdemyndigheten där hon haft ett flertal chefsbefattningar.

– När jag såg SJs annons om arbetet i Tranås så kunde jag inte motstå frestelsen. Här får jag den perfekta kombinationen av att arbeta i en försäljningsorganisation och hela tiden ha nära till kundmötet, säger Susanne Friberg.

På fritiden samlar Susanne Friberg energi genom att ge sig ut i skogen, under hösten gärna på jakt efter kantareller.

 – Jag läser en hel del, väldigt blandat men med en förkärlek till deckare, säger hon.

För mera information, kontakta Maria Cederberg, chef för SJ Contact Center och SJ Resebutiker, tel 070-559 10 99 eller Susanne Friberg, tel 070-63 99 995

Ämnen

Regioner


Varje dag reser 100 000 människor med SJ, Sveriges största tågoperatör. 4 500 anställda arbetar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ trafikerar 230 stationer mellan Narvik och Berlin. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2009 omsatte SJ 9 miljarder kronor.

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Jonas Olsson

Jonas Olsson

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Johannes Cleris

Johannes Cleris

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.