Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • SJ tar över de fyra första nya snabbtågen SJ 3000

    SJ tar över de fyra första nya snabbtågen SJ 3000

    SJ har nu övertagit de fyra första nya snabbtågen SJ 3000 från leverantören Bombardier Transportation. Resterande 16 fordon kommer fortlöpande att levereras under vår och sommar. Trafikstarten sker på sträckan Stockholm-Sundsvall.

  • SJ utsett till Sveriges grönaste varumärke

    SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke av varumärkesbyrån Differ som tillsammans med undersökningsföretaget YouGov frågat 1027 svenskar mellan 15 och 74 år.

  • Björn Rosell ny CIO på SJ

    Björn Rosell har utsetts till ny CIO, chief information officer och ansvarig för SJs IT-och kommunikationssystem. Han kommer närmast från godstågsoperatören Green Cargo.

  • Extremvädret i södra Sverige

    På grund av det rådande väderläget med visst stopp i järnvägsdriften erbjuder SJ ombokning eller återköp på sträckorna Västkustbanan eller Hässleholm-Alvesta under måndagen.

  • Bortamatch med SJ kan avgöra Elitserien i vinter

    Bortamatch med SJ kan avgöra Elitserien i vinter

    SJ ska hjälpa hockeypubliken att hitta till bortamatcherna i Elitserien i vinter. Ett unikt samarbete mellan SJ, Elitserielagen och Svenska Hockeyligan innebär att en stjärnspelare, som AIK:s Daniel Rudslätt, i varje lag i fortsättningen ska vädja till hemmafansen att ta tåget till bortamatcherna. SJ erbjuder lägsta pris, från 49 kronor, om man köper både match- och tågbiljett i samma paket.

  • Hela reseupplevelsen i SJs julpaket

    Nu startar SJs julkampanj med julklappstips till alla tågresenärer. Det handlar om resor, evenemang, attraktioner och hotell. Julklappstips innebär bland annat ett unikt hotellerbjudande.

  • Veolia tar över nattåget Malmö-Berlin

    Veolia Transport tar över nattågstrafiken mellan Malmö och Berlin. Detta sedan SJ beslutat sig för att lägga ned trafiken efter årets trafiksäsongsavslutning den 5 november, på grund av dålig lönsamhet och ökande kostnader.

  • Svenska Publishingpriset till tidningen Kupé

    Svenska Publishingpriset till tidningen Kupé

    SJs kundtidning Kupé har fått Svenska Publishingpriset för bästa tidning i kategorin "Kundtidningar - konsument". Varje nummer av tidningen läses av 300 000 personer enligt Orvesto. Claes Salomonsson, till höger, chefredaktör för Kupé och Håkan Lövström, vd, Nordiska Tidningsbolaget jublar ikapp.

  • 10 000 följer nu SJ på twitter varje dag

    10 000 följer nu SJ på twitter varje dag

    SJ har fått sin 10 000:e följeslagare på twitter, Yvonne Ingle från Östervåla. SJ har därmed flest antal följare bland alla företag som twittrar på svenska.

Visa mer