Gå direkt till innehåll
Svenska Publishingpriset till tidningen Kupé

Nyhet -

Svenska Publishingpriset till tidningen Kupé

SJs kundtidning Kupé, som finns på alla SJs tåg och större resebutiker, har fått Svenska publishingprieset som bästa kundtidning. Priset delades ut vid en stor gala på Münchenbryggeriet i Stockholm.

”För en in i minsta detalj stilren layout och en koncentrerad text som känns seriös utan att någonsin bli tråkig – en tidning som innehåller något för alla i den breda målgruppen”, lyder motiveringen som gav Kupé segern i kategorin ”Kundtidningar – konsument”.

Övriga nominerade var bland annat Audi Magasin, Skanska Nya hem, Volkswagen Magasin och SJs Ta tåget till upplevelsen.

- Det är roligt med priser, även om vi nu börjar blir ganska bortskämda med fina utmärkelser både för Kupé och SJ Nytt. Kupé är en spegling av SJ och det fantastiska jobb som SJs medarbetare lägger ner i sin vardag. Varje gång vi får ett pris stärker det även SJ, säger chefredaktör Claes Salomonsson.

SJ gör tidningen Kupé i samarbete med Nordiska Tidningsbolaget. Varje nummer av tidningen Kupé läses av 300 000 personer enligt Orvesto.

Bilden: SJs chefredaktör Claes Salomonsson, till höger, jublar över Svenska publishingpriset tillsammans med Nordiska Tidningsbolagets vd Håkan Lövström. Foto: Fredrik Stehn

 

Ämnen

Taggar

Presskontakt

SJ Kundservice

SJ Kundservice

Presskontakt www.sj.se/kontakt
SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Mikael Grinbaum

Mikael Grinbaum

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00

Relaterade nyheter

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.