Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Tre fick diplom för miljösmarta tjänsteresor

    SJ delar i år ut sitt diplom för miljösmart resande till ​Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Göteborgs Universitet och konsultbolaget COWI. De tre organisationerna har valt att styra om en stor del av tjänsteresorna till tåget som en del av sitt miljöarbete.

  • SJ fortsätter visa starkt resultat

    En fortsatt god resandeutveckling gör att SJ i dag kan presentera ett starkt resultat för första kvartalet 2017. Rörelseresultatet ökade till 144 MSEK (52). Antalet resor med SJs kommersiella egentrafik ökade totalt med fem procent jämfört med samma kvartal föregående år, samtidigt som kundnöjdheten förbättrades och varumärket stärktes.

  • SJ-tåg går som normalt

    SJ-tåg går som normalt

    ​SJs tågtrafik har under dagen återgått till det normala, även om vissa följdförseningar fortfarande förekommer.

  • Tåget ett självklart val för lejonet Niklas

    Varje resa är unik. För SJ innebär det att ge människor möjligheten att göra både stora och små resor. I SJs nya reklamfilm, som börjar visas under helgen, får vi följa skådespelaren Niklas Hillberg på hans resa till de stora scenerna där han spelar lejonet i Glada Hudik-teaterns aktuella föreställning Trollkarlen från Oz.

  • Förslag till utdelning fattat av SJ ABs styrelse

    Styrelsen för SJ AB har beslutat att föreslå årsstämman en utdelning för räkenskapsåret 2016 med 65,00 kronor per aktie. Totalt föreslår styrelsen en utdelning om 260 MSEK, vilket motsvarar cirka 40 procent av 2016 årets resultat efter skatt.Därutöver föreslår styrelsen att aktieägaren på årsstämman fastställer betalningsdag till 9 maj 2017.

  • SJ vill köra norska tåg

    SJ presenterar idag på plats i Oslo ett norskt dotterbolag, SJ Norge AS, med syftet att lägga anbud på norsk tågtrafik. Det handlar om persontågstrafik på utvalda sträckor med driftstart i december 2018.

  • Populärt att betala tågbiljetten med Swish

    För en vecka sedan införde SJ möjligheten att betala tågbiljetten med Swish vid bokning i appen och via sj.se. De positiva kundrektionerna lät inte vänta på sig.

  • Foto: Stefan Nilsson

    Vällagad och god ekologisk mat gör resan med SJ mer njutningsfull

    SJ inleder ett samarbete med den nyskapande restaurangen Kalf & Hansen. Syftet är att öka utbudet av god, vällagad och ekologisk mat på SJs snabbtåg. Kalf & Hansens matvision innebär att maten ska lagas av 100 procent ekologiska och närproducerade säsongsråvaror.

Visa mer