Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

SJ uppgraderar kostnadsfri mobilapp

SJs mobilapp Min Resa har blivit en succé och snart har 200 000 resenärer laddat ned den. Nu kommer en utvecklad och förbättrad version.

I september lanserades den första versionen av SJs mobilapp - Min Resa. Den visar information om avgående och ankommande tider för de resor som kunden väljer ut.  Appen har snabbt blivit ett hjälpmedel för hundratusentals SJ-resenärer.

I den nya versionen av Min Resa så kan SJs kunder automatiskt få trafikinformation om sina bokade resor. Min Resa kontrollerar om det kommer några uppdateringar av kundens resor. För att lägga in sina resor i SJs app kan resenären logga in på samma sätt som på SJ.se. Då hämtats automatiskt information om alla resor upp i appen fram till dess att kunden loggar ur sig. Det är även möjligt att hämta upp en resa med hjälp av beställnings- och telefonnummer.

 Den nya appversionen av Min Resa ger i realtid resenären full kontroll och relevant information om vad som händer kring tågresan. Informationen innefattar även eventuella trafikstörningar, spårbyte eller förändrad avgångstid.

Min resa finns för både Android och iOS.

 Den uppgraderade mobilappen kan kostnadsfritt laddas ned från och med den 22 mars på Apple Appstore och Google Play (som ersätter Android Market).

Bilden: Med SJs uppgraderade mobilapp Min Resa kan resenären automatiskt få textmeddelanden med trafikinformation direkt i telefonen.

 För mer information, kontakta Tobias Johansson, projektansvarig mobilappen Min Resa, 010-751 58 03, eller SJs pressavdelning, 010-751 51 84

 

Ämnen

Kategorier


Varje dag reser 100 000 människor med SJ och 4 000 anställda arbetar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 600 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2011 omsatte SJ 8 miljarder kronor.

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Jonas Olsson

Jonas Olsson

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Johannes Cleris

Johannes Cleris

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.