Gå direkt till innehåll

Nyhet -

SJs Book vann två publicistpriser

SJs ombordmagasin Book tog storslam och dubbla priser när Sveriges Uppdragspublicister delade ut Guldbladet 2012.

 Först fick Book Guldbladet i kategorin Bästa Nykomling/Omgörning, en stund senare Silverbladet för Bästa kundtidning (konsument). Juryns motivering är: ”Att resa ger ibland möjlighet till läsning och fördjupning. Att då göra en publikation som satsar på böcker och författare är kongenialt med just det här aktuella sättet att färdas, som ger mera tid och ro än andra. Vi känner alla uttrycket en bra bok. Nu har vi fått det, fast i tidskriftens form”.

381 bidrag hade kommit in till tävlingen i år, vilket var rekord. Av de valdes 66 ut som nominerade i tävlingens olika klasser, varav 13 fick Guldbladet och 13 Silverbladet när priserna delades ut vid en stor gala på Berns i Stockholm på tisdagskvällen inför drygt 200 branschmänniskor.

- Jag anställdes som chef för SJ Tidskrifter för tre år sedan. För att förnya Kupé och SJ Nytt valde vi att ta hjälp av Nordiska Tidningsbolaget som byrå för att hjälpa oss producera våra tidningar, säger Claes Salomonsson, chefredaktör för Kupé och Book.

- Med deras hjälp har vi nu på kort tid först fått pris för Kupé, sedan SJ Nytt och nu också för vår senaste lilla baby, Kupés syskontidning Book. De har gjort ett fantastiskt jobb och jag är både stolt och glad i dag, säger Claes Salomonsson.

Books andra nummer finns just nu ute på SJs tåg. Där finns det smakprov på nya och kommande böcker och en stor intervju med författaren Åsa Larsson av frilansjournalisten Viggo Cavling.

Bilden: Chefredaktör Claes Salomonsson tog hem storslam för ombordmagasinet Book när Sveriges Uppdragspublicister delade ut pris till Sveriges bästa tidskrifter. Foto: SJ

För mera information, ring chefredaktör Claes Salomonsson, 0708-10 24 02 eller SJ Pressavdelning, 010-751 51 84

Ämnen

Taggar


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg

Presskontakt

SJs pressavdelning

SJs pressavdelning

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Stephan Ray

Stephan Ray

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör
Simon Hermansson

Simon Hermansson

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Karin Starkman Ahlstedt

Karin Starkman Ahlstedt

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00