Nyhet -
SJs Book vann två publicistpriser
SJs ombordmagasin Book tog storslam och dubbla priser när Sveriges Uppdragspublicister delade ut Guldbladet 2012.
Först fick Book Guldbladet i kategorin Bästa Nykomling/Omgörning, en stund senare Silverbladet för Bästa kundtidning (konsument). Juryns motivering är: ”Att resa ger ibland möjlighet till läsning och fördjupning. Att då göra en publikation som satsar på böcker och författare är kongenialt med just det här aktuella sättet att färdas, som ger mera tid och ro än andra. Vi känner alla uttrycket en bra bok. Nu har vi fått det, fast i tidskriftens form”.
381 bidrag hade kommit in till tävlingen i år, vilket var rekord. Av de valdes 66 ut som nominerade i tävlingens olika klasser, varav 13 fick Guldbladet och 13 Silverbladet när priserna delades ut vid en stor gala på Berns i Stockholm på tisdagskvällen inför drygt 200 branschmänniskor.
- Jag anställdes som chef för SJ Tidskrifter för tre år sedan. För att förnya Kupé och SJ Nytt valde vi att ta hjälp av Nordiska Tidningsbolaget som byrå för att hjälpa oss producera våra tidningar, säger Claes Salomonsson, chefredaktör för Kupé och Book.
- Med deras hjälp har vi nu på kort tid först fått pris för Kupé, sedan SJ Nytt och nu också för vår senaste lilla baby, Kupés syskontidning Book. De har gjort ett fantastiskt jobb och jag är både stolt och glad i dag, säger Claes Salomonsson.
Books andra nummer finns just nu ute på SJs tåg. Där finns det smakprov på nya och kommande böcker och en stor intervju med författaren Åsa Larsson av frilansjournalisten Viggo Cavling.
Bilden: Chefredaktör Claes Salomonsson tog hem storslam för ombordmagasinet Book när Sveriges Uppdragspublicister delade ut pris till Sveriges bästa tidskrifter. Foto: SJ
För mera information, ring chefredaktör Claes Salomonsson, 0708-10 24 02 eller SJ Pressavdelning, 010-751 51 84