Gå direkt till innehåll
SJ drar västerut med festivaltåg  – för nionde året i rad

Pressmeddelande -

SJ drar västerut med festivaltåg – för nionde året i rad

För nionde året i rad medverkar SJ på musikfestivalen Way Out West. Förutom ett eget Way Out West-tåg med incheckning ombord, bjuder SJ på egen VIP-läktare och bistro på festivalområdet i Slottsskogen i Göteborg i augusti.

– Det här är ett av våra mest spännande samarbeten under året. SJ är helt enkelt en del av Way Out West och bokningarna inför festivalen bekräftar att musikintresserade besökare gillar att resa avspänt och miljövänligt till evenemanget, säger Mattias Tappert, ansvarig för samarbeten på SJ.

Samarbetet med Way out West (WOW) har pågått sedan starten 2007 och traditionen fortsätter även i år. Ett eget festivaltåg, Way out West-tåget, tar resenärerna direkt till festivalen med festivalstämning redan ombord och möjlighet att checka in i förväg. På området bjuder SJ på vatten, rabatterbjudande på tågresor och smakprov från utbudet ombord. Dessutom har SJs torn den bästa utsikten på området. Flera nya tävlingar och överraskningar är också att vänta.

Festivalens hjärtefrågor om hållbarhet och miljö är något som SJ delar. Way out West utmärker sig med sitt aktiva miljöarbete och det serveras därför enbart vegetarisk mat inne på området och alla vattenflaskor fylls på med kranvatten ur tapp. Att många besökare väljer att resa med tåg till festivalen är ett annat starkt band som knyter SJ nära festivalen och dess besökare.

SJ har samarbetat med Way out West sedan första festivalåret för nio år sedan. Nytt för i år är bland annat att SJ kommer använda sitt helt nya visuella uttryck på festivalområdet och innan festivalen startar arrangeras en tävling på Instagram mellan den 15-28 juni. Genom att lägga upp en bild på en önskepryl att ha med sig på tåget och tagga med #minSJrider tävlar man om VIP-pass samt resa och boende till WOW. Vinnarna får en egen avdelning i WOW-tåget utrustad efter deras ”vinnar-rider”, det vill säga listan på alla önskningar.

WOW-tåget lämnar Stockholm på förmiddagen den 13 augusti. Biljetter säljs via: http://www.wayoutwest.se/info/#resa-hit

För mera information, kontakta:
SJ Pressavdelning, 010-751 51 84

Ämnen

Kategorier


Varje dag reser 85 000 kunder med SJ AB och 5 000 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 1 450 avgångar, varav cirka 440 i egen regi och ytterligare cirka 1 030 avgångar i upphandlad trafik. SJ trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2013 omsatte SJ 9 miljarder kronor.

För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Lina Edström

Lina Edström

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 600 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.