Följ SJ

SJs populära app har vunnit ännu ett pris

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2017 08:57 CEST

För andra året i rad fick SJs app ta emot en utmärkelse i Svenska designpriset som delades ut på torsdagskvällen. Ett år med en rad förbättringar och förenklade funktioner för användaren räckte till ett silver i klassen Digitalt - Smarttelefon.

Förra året vann SJs app, som då var relativt nylanserad, guld i samma klass. Med en rad förbättringar sedan dess blev det ett silver i år.

- Vi är superstolta över att återigen vara på prispallen i Svenska designpriset och det är en laginsats som har tagit oss hit. Sedan förra årets vinst har vi arbetat intensivt med löpande förbättringar av både funktionerna i appen och användarupplevelsen. Med årets silverplats har vi fått ett kvitto på att det vi gör verkligen uppskattas av våra kunder, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala försäljningskanaler.

SJs app har blivit väldigt populär hos användarna och biljettköp via appen har fördubblats på ett år. I dag görs 25% av biljettköpen via appen. Förbättringar görs dessutom hela tiden, några exempel på det är tillgänglighetsanpassning, engelsk version, bättre information under resan via Travel Mode, m möjlighet att betala enkelt med Swish och hjälp att hitta rätt på plattformen.

För mer information kontakta Jenny Gejke, 010-751 54 55 eller SJ Press, 010-751 51 84

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK och har 4 500 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 130 000 personer att resa med någon av SJs 1 100 avgångar från 275 stationer.