Följ SJ

SJ uppgraderar kostnadsfri mobilapp

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 10:30 CET

SJs mobilapp Min Resa har blivit en succé och snart har 200 000 resenärer laddat ned den. Nu kommer en utvecklad och förbättrad version.

I september lanserades den första versionen av SJs mobilapp - Min Resa. Den visar information om avgående och ankommande tider för de resor som kunden väljer ut.  Appen har snabbt blivit ett hjälpmedel för hundratusentals SJ-resenärer.

I den nya versionen av Min Resa så kan SJs kunder automatiskt få trafikinformation om sina bokade resor. Min Resa kontrollerar om det kommer några uppdateringar av kundens resor. För att lägga in sina resor i SJs app kan resenären logga in på samma sätt som på SJ.se. Då hämtats automatiskt information om alla resor upp i appen fram till dess att kunden loggar ur sig. Det är även möjligt att hämta upp en resa med hjälp av beställnings- och telefonnummer.

 Den nya appversionen av Min Resa ger i realtid resenären full kontroll och relevant information om vad som händer kring tågresan. Informationen innefattar även eventuella trafikstörningar, spårbyte eller förändrad avgångstid.

Min resa finns för både Android och iOS.

 Den uppgraderade mobilappen kan kostnadsfritt laddas ned från och med den 22 mars på Apple Appstore och Google Play (som ersätter Android Market).

Bilden: Med SJs uppgraderade mobilapp Min Resa kan resenären automatiskt få textmeddelanden med trafikinformation direkt i telefonen.

 För mer information, kontakta Tobias Johansson, projektansvarig mobilappen Min Resa, 010-751 58 03, eller SJs pressavdelning, 010-751 51 84

 

Varje dag reser 100 000 människor med SJ och 4 000 anställda arbetar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 600 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2011 omsatte SJ 8 miljarder kronor.