Följ SJ

Premiär för SJs nya kommunikationskoncept

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2017 08:36 CET

I dagarna börjar SJs nya reklamfilmer att rulla. Filmerna är personliga berättelser om händelser som gett livet en ny inriktning eller om resor för att få vardagspusslet att gå ihop. Det här innebär också att det är premiär för SJs nya kommunikationskoncept.

Varje dag reser uppemot 130 000 personer med SJ för att komma till jobbet, kärleken, konserten eller hem till familjen.

- Det som är gemensamt är att alla resor är personliga, vilket är någonting vi har tagit fasta på i vårt nya kommunikationskoncept, säger Maria Höglund, chef för SJs marknadskommunikation.

Det nya konceptet är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete som SJ gjort. Syftet är att tydliggöra SJs roll, en resepartner som gör resandet tillgängligt för alla. Med start nu i mars månad kommer SJ att skildra olika berättelser sett ur resenärernas perspektiv. Först ut är ett antal reklamfilmer.

- Vi vill ge en mer emotionell och personlig bild av de resor vi erbjuder, säger Maria Höglund. Vår premiärfilm visar att en resa kan vara så mycket mer än att åka från en ort till en annan. Vi kommer att visa fler exempel där alla människor kan känna igen sig och känna sig välkomna, säger Maria Höglund.

TBWA har tagit fram de nya reklamfilmerna i samarbete med produktionsbolaget B-Reel.

Arbetsgrupp SJ:

Thomas Silbersky - Direktör Marknad och Försäljning
Maria Höglund - Chef Marknadskommunikation
Krister Svensson - Chef Samarbeten

Arbetsgrupp TBWA:

Alexander Fredlund - Art Director
Johannes Ivarsson - Copywriter
Christian Styffe - Formgivare
Pernille Nylén - Produktionsledare
Per Olholt - Projektledare
Kalle Widgren - Creative Director

Se den nya filmen här: https://youtu.be/CdTwB9iMiFI?list=PLzZpAG_bdZ-FNaNcWyx9xK6EaatJ39Rox

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK och har 4 500 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 130 000 personer att resa med någon av SJs 1 100 avgångar från 275 stationer.

För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.