Kvinnor överrepresenterade på tåget till Vasaloppet
Fler män än kvinnor åker Vasaloppet. Men fler kvinnor än män tar tåget till Vasaloppsveckan, visar ny statistik från SJ.
Fler män än kvinnor åker Vasaloppet. Men fler kvinnor än män tar tåget till Vasaloppsveckan, visar ny statistik från SJ.
SJ startar ett nytt samarbete med Kamratposten i sin satsning på sin barntidning Kupé Junior, som är lillasyster till ombordmagasinet Kupé. I samband med nya höstnumret kommer utgivningen också att dubbleras, till fyra nummer per år.
Prins Carl Philip berättar exklusivt och öppenhjärtigt om svårigheterna att leva med dyslexi i nästa nummer av SJs tidning Kupé - och hur han och prinsessan Sofia nu genom sin stiftelse jobbar för att stötta barn och ungdomar med läs- och skrivsvårigheter. Men det blir också ett samtal med tvåbarnsföräldrarna om det kungliga familjelivet.
Varje resa är unik. För SJ innebär det att ge människor möjligheten att göra både stora och små resor. I SJs nya reklamfilm, som börjar visas under helgen, får vi följa skådespelaren Niklas Hillberg på hans resa till de stora scenerna där han spelar lejonet i Glada Hudik-teaterns aktuella föreställning Trollkarlen från Oz.
SJ sätter in ett regnbågståg till Åre Winter Pride. Tåget tar resenärerna direkt till festivalens festligheter och skidåkning. Ombord på tåget väntar flera överraskningar i regnbågens färger. Redan nu är drygt 30 procent av platserna bokade och det ordinarie nattåget är fullbokat.
SJs resenärer hjälper svårt sjuka barn att förverkliga sina drömmar. Genom kundprogrammet SJ Prio har resenärerna på några dygn skänkt nära 2,5 miljoner resepoäng till stiftelsen MinStoraDag.
Vårdförbundet gör för första gången en roadshow för att träffa sin medlemmar och skapa intresse för vården. Det sker med det specialdesignade SJ-tåget "Vårdtåget".
Ta tåget till teatern, åk med speciella eventtåg och överraskas av underhållning ombord på tågen. Nu inleds samarbetet mellan SJ och Wallmans Nöjen. Tanken med samarbetet är att få fler människor att välja tåget när de ska ta sig till konserten eller showen. Marknaden för teaterresor är stor, bussresorna transporterar över en halv miljon teaterbesökare varje år från hela Sverige till och från
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.
Vasagatan 10
105 50 Stockholm
Sweden