Gå direkt till innehåll
Välkommen tillbaka till SJs lounger i Stockholm, Göteborg och Malmö

Pressmeddelande -

Välkommen tillbaka till SJs lounger i Stockholm, Göteborg och Malmö

Äntligen står dörrarna öppna till SJs lounger i Stockholm, Göteborg och Malmö. Sedan tidigare har loungen i Göteborg fått ett nytt utseende och under sommaren har loungerna i Malmö och Stockholm byggts om och renoverats. SJ är stolta över att få välkomna tillbaka resenärerna till nya och fräscha lounger som har hämtat inspiration från det nya X2000-tåget.

- Genom våra lounger erbjuder vi en lugn stund före eller efter en resa och det skapar ett tydligt mervärde för våra kunder. Under renoveringsperioden har våra kunder saknat loungerna, därför är vi både glada och stolta över att kunna välkomna tillbaka våra SJ Prio-medlemmar på svart nivå, 1-klassresenärer och årskortsinnehavare till riktigt fina lokaler, säger Lollo Mårdbrant, konceptansvarig för SJ Lounge.

Under hösten börjar SJs nya X2000-tåg att rulla på sträckan Stockholm-Göteborg. SJs lounger tar avstamp i samma form- och färgspråk som de nya tågen med färg- och materialval hämtade från naturen. I loungerna har SJ lagt vikt vid att ur ett miljöperspektiv återanvända möbler och inredning. Till exempel har soffor och fåtöljer fått ny klädsel, borden lackats och stolarna fått nya sitsar. Den som besöker SJs lounger ska hitta en lugn och avskild miljö där man känner sig som hemma, kan jobba eller vila och samtidigt kunna ta något att äta och dricka.

I samband med renoveringen har SJ lyssnat på kunderna och passat på att installera telefonrum i samtliga tre lounger samt en digital inpassering, vilket varit mycket efterfrågat.

SJs lounger finns på Stockholms centralstation, Göteborgs centralstation och Malmös centralstation. Som resenär har du tillgång till SJ Lounge om du är SJ Prio-medlem på svart nivå, reser med SJs årskort eller i 1 klass.

I SJs lounger erbjuder vi:

  • Buffé med smårätter, kalla drycker och fika
  • Personlig hjälp med biljett- och kundservicefrågor
  • Telefonrum
  • Gratis Wi-Fi och eluttag
  • Tillgång till dagstidningar

Ämnen

Taggar


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.

Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

Presskontakt

SJ Kundservice

SJ Kundservice

Presskontakt www.sj.se/kontakt
SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Mikael Grinbaum

Mikael Grinbaum

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.