Gå direkt till innehåll
Tågresenärer går före i kön till festivaler

Pressmeddelande -

Tågresenärer går före i kön till festivaler

Festivalbesökare som tar tåget går före i kön och kommer snabbare in på två av sommarens festivaler: Way out West och Big Slap. Tillsammans jobbar SJ och festivalarrangörerna för ett mer hållbart resande.

Musikfestivalerna är äntligen tillbaka. För många festivaler, som till exempel Way out West i Göteborg och Big Slap i Malmö, är det självklart att utöver musiken fokusera på hållbarhet. Båda festivalerna vill erbjuda ett hållbart resande och samarbetar därför med SJ.

- Det känns grymt att kunna visa uppskattning till våra resenärer tillika festivalens besökare på det här sättet. Jag vill passa på att hylla alla som väljer att ta tåget till festivalerna, de tar även ansvar för kommande generationer, säger Pernilla Johansson ansvarig projektledare på SJ.

För dig som tar tåget till Way Out West i Göteborg

Alla besökare som reser med SJ till Way out West får ett Green Ticket-armband. Med armbandet slipper du som besökaren stå i ordinarie kö vid ankomst och erbjuds dessutom olika förmåner och rabatter. För de resenärer som vill ha en smidig lösning och en härlig resa har SJ ett eget festivaltåg. Under den resan får resenärerna både festival- och greenticket-armband ombord och kan gå direkt in på festivalen vid ankomst. På plats inne på festivalområdet välkomnar SJ alla festivalbesökare, det blir en ny oas för gemenskap. På den nya loungeytan kommer besökare kunna ta en kaffe, hämta upp vattenflaskor som är gjorde av 100% återvunnen plast och utmana varandra i ett hållbarhetsquiz där man kan vinna en resa med SJ EuroNight till Hamburg inklusive övernattning.

För dig som tar tåget till Big Slap i Malmö.

Alla besökare som reser med SJ till Big Slap och som visar upp sin tågbiljett i SJ:s entré Green Track får snabbare tillträde till festivalen.

SJ är närvarande på både Way out West och Big Slap.

För mer information:

https://www.sj.se/sv/vi-erbjuder/specialresor/way-out-west.html

https://www.sj.se/sv/vi-erbjuder/specialresor.html

Ämnen


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.

Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

Presskontakt

SJ Kundservice

SJ Kundservice

Presskontakt www.sj.se/kontakt
SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Martina Nord

Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Jonas Olsson

Jonas Olsson

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.