Gå direkt till innehåll
Smart mobilapp visar vägen

Pressmeddelande -

Smart mobilapp visar vägen

Mobilapp från SJ hjälper resenärer att hitta på Stockholm Central.

SJ har nyligen lanserat uppdateringar av både hemsida och app. Nu kommer nästa digitala nyhet. I mobilappen SJ Labs provar SJ funktionen ”Hitta på stationen” där kunden kan planera sitt tågbyte. Den smarta app-funktionen synkar automatiskt informationen från resenärens biljettköp i SJs vanliga mobilapp, med vilket spår dina tåg ankommer och avgår från i SJ Labs-appen. Därefter spelas en kort filmslinga upp som visar hur du tar dig mellan perrongerna.

– Att göra det lättare för våra kunder är centralt i all form av produktutveckling. Vissa resenärer har uttryckt att de tycker det är svårt att hitta på stationer och vi är väldigt glada över att nu kunna testa den här hjälpfunktionen mot kund. Det ska vara enkelt och roligt att resa med SJ, säger Ida Svensson, Trainee på SJ.

Funktionen ”Hitta på stationen” är den senaste digitala nyheten från SJ som under året utmärkt sig som branschledande i sitt digitaliseringsarbete. Tidigare i år presenterade SJ och Stockholmståg mobilappen Pendelprognos som räknar ut förseningar. I april lanserades en helt ny hemsida och en ny mobilapp.

Sedan tidigare finns funktioner i SJ Labs som hjälper kunderna i Katrineholm att hitta var de ska stå på stationen och kunderna på sträckan Göteborg-Västerås-Stockholm att hitta en ledig obokad sittplats.

– Vi vill engagera resenärerna så att vi kan lära oss mer om deras behov och vad som tillför värde för dem. Genom att ha en dialog om funktionerna i SJ Labs-appen kan vi se vilka funktioner som vi eventuellt kan föra över till vår ordinarie SJ-app, säger Ida Svensson, Trainee på SJ.

För mer information, vänligen kontakta SJs pressavdelning på 010-751 51 84 eller press@sj.se

Ämnen

Kategorier


Varje dag reser 85 000 kunder med SJ AB och 4 200 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ AB kör dagligen 440 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2015 omsatte SJ 9 miljarder kronor.

För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Jonas Olsson

Jonas Olsson

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Johannes Cleris

Johannes Cleris

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.