Pressmeddelande -
SJ vinnare i telefonitävling
SJ Contact Center har utsetts till Svenska Mästare i telefoni i klassen Business to Business. Vid en ceremoni i Stockholm tog chefen för SJ Contact Center, Maria Cederberg, emot priset.
Tävlingen, "SM i Telefoni & Kundservice" anordnas årligen. SJ fick ett prestigefyllt förstapris i kategorin Business to Business. SJ har totalt 300 säljare på Contact Center i Tranås och Ånge. SJ deltog i tävlingen för tredje gången. SJ Contact Center utsågs till vinnare med motiveringen: "Årets vinnare håller en hög klass med effektiva och skickliga agenter."
- I fjol kom vi på andra plats, och i år var vi verkligen sugna på revansch. Priset är ett bevis på att vi ger våra kunder professionell service, säger Maria Cederberg.
SM i telefoni är en tävling som baserar sig på resultaten av de testsamtal som företaget
Q Survey har ringt under ett par utvalda månader 2007. De tävlande bedöms utifrån hur snabbt de svarar, säljarens allmänna attityd, bemötande och engagemang, om säljaren ger korrekta svar på kundens frågor och inte minst vilken känsla som förmedlas i samtalet.
För ytterligare information om tävlingen se hemsidan: www.smitelefoni.se
SJs Presstjänst: 010-751 51 84 eller Maria Cederberg, 070-559 1099
Varje dag reser närmare 100 000 resenärer med SJs tåg till runt 350 destinationer, från Malmö i söder till Storlien i norr. 2006 omsatte SJ AB 6,9 miljarder kronor. 3 500 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg. SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav. Frekventa resenärer samlar förmåner och poäng som medlemmar i SJ Prio.