Gå direkt till innehåll
SJ vässar flygkonkurrensen med ny lounge i Malmö

Pressmeddelande -

SJ vässar flygkonkurrensen med ny lounge i Malmö

Imorgon öppnar SJ ny lounge på Malmö Central och vässar därmed konkurrensen med flyget. ”En plats att tanka energi, arbeta eller vila innan resan som vi vet att våra mest frekventa resenärer uppskattar”, säger Johan Dorfh, försäljningschef på SJ.

Den nya loungen erbjuder 20 sittplatser och ett lättare fikautbud. Här finns tillgång till tidningar, ombordportalen, eluttag och Wi-Fi. Loungen ligger i anslutning till SJ Resebutik på Malmö Central, med närhet till perrongerna och i en ljus lokal med fönster ut mot Centralplan.

Loungen är öppen för alla med förstaklassbiljett eller som är medlemmar i SJ Prio på svart nivå med en SJ-biljett samma dag.

– Det ska kännas som hemma fast man är på resande fot och vår ambition är skapa en varm och välkomnande miljö i vår nya lounge med plats för avkoppling och personlig service, säger Johan Dorfh, försäljningschef på SJ.

Tågtrafik från såväl Västkustbanan, Södra Stambanan och Danmark gör Malmö Central till en naturlig och viktig knutpunkt för SJs tågtrafik i södra Sverige. Resandet med SJ på linjen
Malmö – Stockholm har ökat kraftigt, och procentuellt sett ökar resandet i första klass mest. Nystarten för SJs snabbtåg Malmö – Göteborg har lockat nära 800 000 nya resenärer om året. SJ fortsätter nu utvecklingen med fler och nöjdare kunder i regionen. 

– Fler företag i Skåne väljer tåget för sina tjänsteresor. Det är effektivt, bekvämt och miljövänligt. Det är glädjande att alltfler väljer SJ och nu vässar vi konkurrensen mot flyget ytterligare, säger Johan Dorfh.

SJ erbjuder även lounge med ett bredare utbud i Stockholm och Göteborg.

Ämnen

Taggar


Varje dag reser 85 000 kunder med SJ AB och 4 200 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ AB kör dagligen 440 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2015 omsatte SJ 9 miljarder kronor.

För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.

Presskontakt

SJ Kundservice

SJ Kundservice

Presskontakt www.sj.se/kontakt
SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Mikael Grinbaum

Mikael Grinbaum

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.