Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

SJ lanserar nytt kundprogram: Trogna kunder belönas med förmåner

Samla poäng vare sig du handlar i Bistron ombord eller köper en resa.

Använd dina poäng till en kopp kaffe eller en resa i 1 klass till Köpenhamn.
Så blir det när SJ introducerar sitt nya kundprogram SJ Prio.

- Satsningen på SJ Prio är en strategiskt viktig del i SJs pågående arbete att bli ett modernt, kundnära och lönsamt företag, säger Jan Olson, chef SJ affärsutveckling.

- Det finns tre viktiga principer med SJ Prio: Det ska vara lätt att få poäng, det ska vara lätt att utnyttja sina poäng och ju mer du reser, desto bättre erbjudanden och förmåner får du, säger Claes Lindholtz, chef för kundprogram inom SJ.

SJ Prio finns i tre nivåer, som representeras i färgerna vit, grå och svart. Vilken nivå man tillhör beror på hur mycket man reser. Om man är medlem på den högsta nivån, svart, får man extra förmåner, som exempelvis Internet ombord, förtur i biljettkassan och fri tillgång till SJs lounger.

Pendlar man mellan Stockholm och Västerås kan man få det gråa medlemskortet efter ett par månader. Affärsresenären som veckopendlar till Göteborg kan bli medlem på svart nivå efter fyra-fem månader.

- Men när det handlar om att tjäna in poäng gäller principen lika för alla, oavsett vilken nivå man tillhör, säger Claes Lindholtz. Vi räknar med att dela ut cirka 250 000 resor årligen till våra medlemmar.

SJs nya kundprogram vänder sig främst till SJs frekventa affärsresenärer och pendlare och lanseras i maj 2007. SJ räknar med att få minst 500 000 medlemmar inom tre år. SJ Prio är en av SJs största satsningar under året och medlemsskapet är kostnadsfritt.

Med SJ Prio går det också att resa biljettlöst. Man behöver bara boka resan via Internet eller telefon och visa upp kortet på tåget.

- Det biljettlösa resandet har fördelar för resenärerna och inte minst för miljön, säger Claes Lindholtz.

För mer information kontakta SJs Presstjänst 08-762 44 55

Varje dag reser närmare 100 000 resenärer med SJs tåg till runt 350 destinationer, från Malmö i söder till Storlien i norr. 2005 omsatte SJ AB 5,7 miljarder kronor. 3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg. SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav.

 

Ämnen

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Lina Edström

Lina Edström

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 600 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.