Gå direkt till innehåll
Nattåg till Jämtland med SJs nya mobilapp

Pressmeddelande -

Nattåg till Jämtland med SJs nya mobilapp

Nu lanserar SJ sin nya mobilapp med ett helt nytt användargränssnitt och nya funktioner. En efterlängtad nyhet är möjligheten att köpa nattågsbiljetter direkt i mobilen.

Den nya appen innebär en rad förbättringar och förenklingar för SJs resenärer. En efterfrågad nyhet, framför allt från resenärer till och från Jämtlandsregionen, är möjligheten att köpa nattågsbiljetter direkt i mobilen.

– SJs nya app är framtagen i nära samarbete med våra kunder för att göra det smidigare före, under och efter resan. Över 900 av våra frekventa kunder har deltagit i arbetet och ett av önskemålen har varit nattågsbokningen, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala kanaler.

Fler nyheter är möjligheten att välja en specifik sittplats, få skräddarsydd trafikinformation, köpa resor till flera resenärer vid samma tillfälle, boka mattillval vid resa med SJs snabbtåg och betala med en kombination av SJ Prio-poäng och svenska kronor vid en resa med SJ och annan operatör.

– För SJ Prio-medlemmarna blir appen nu ännu bättre då den fungerar som ett digitalt SJ Prio-kort. Det är nu också möjligt att både köpa och spara SJs månadskort direkt i appen, vilket har varit väldigt efterfrågat, säger Jenny Gejke.

Trafikinformationen kopplas direkt till app-användarens köpta resa och ger löpande information inför och under resan.

– För SJ är det viktigt att ständigt vara lyhörda och att utveckla vårt digitala kundmöte för att upplevelsen både före, under och efter resan blir smidigare för våra kunder. Vi följer kontinuerligt upp våra kunders köpbeteende för att anpassa verksamheten efter deras behov, avslutar Jenny Gejke.

Det är också möjligt att enkelt boka nattågsresor på SJs betasajt som nås på https://beta.sj.se och är mobilanpassad.

Appen finns tillgänglig i både Apple App Store och Google Play och är anpassad för både IOS och Android.

För mer information, vänligen kontakta SJs pressavdelning på 010-751 51 84 eller press@sj.se

Ämnen

Kategorier


Varje dag reser 85 000 kunder med SJ AB och 4 200 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ AB kör dagligen 440 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2015 omsatte SJ 9 miljarder kronor.

För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.