Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Catwalk ombord när SJs resenärer bli testpiloter

 En bok i handen och Gudrun Sjödén på kroppen. SJs resenärer på linjen Stockholm-Göteborg bjuds på flera överraskningar ombord under Bokmässan.

– Varje dag har vi 100 000 resenärer ombord. Det är ett utmärkt tillfälle att erbjuda våra kunder att prova på nya spännande produkter, säger Maria Rosendahl, affärsutvecklare på SJ och ansvarig för produktplacering ombord.

Resenärerna på SJs tåg ska bjudas på erbjudanden och överraskningar framöver. Starten i stor skala sker i samband med Bokmässan i Göteborg denna vecka.

– Visionen är att skapa en större upplevelse för kunderna. Ombord på våra tåg finns möjligheterna att låta resenärerna se, höra, känna, lukta, smaka, prova, uppleva och lära sig mera om spännande produkter och tjänster. Vi är väldigt noga med att resenärerna inte ska bli störda utan tvärtom få en intressantare stund ombord, säger Maria Rosendahl. 

Redan i samband med bokmässan i Göteborg 27-30 september 2012 kommer tågresenärerna att få tal del av modevisning, erbjudanden och läsning ombord.

– Gudrun Sjödén kommer att ha modevisning ombord och resenärerna kommer också att få smakprov på vissa modeprodukter.

 – Kombinationen av den lugna tågmiljön ombord, resenärernas mottaglighet och mängden resenärer gör SJ-tågen till en attraktiv kanal för olika företag att marknadsföra produkter och tjänster. Samtidigt som vi vill skapa en rikare upplevelse för resenärerna så stärks SJs varumärke och stärker SJs ekonomi. Inom fem år räknar vi med att produktområdet omsätter minst 15-20 miljoner kronor, säger Maria Rosendahl.

Sju resenärer av tio säger i SJs ombordundersökningar att de helst av allt läser ombord på tåget.

– Det har vi tagit fasta på och vi samarbetar både med Piratförlaget, Adlibris, Bonniers och Good News Magasin som kommer att dela ut läsning till resenärerna. Det kommer även att finnas möjlighet att få prova läsplattor ombord, säger Maria Rosendahl.

För mera information, kontakta Maria Rosendahl, ansvarig produktplacering, 010-751 54 37, eller SJs Pressavdelning: 010-751 51 84

 

Ämnen

Kategorier


Varje dag reser 100 000 kunder med SJ och 5 000 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 800 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2011 omsatte SJ 8 miljarder kronor.

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.