Gå direkt till innehåll
Uppdatering i driftsystem orsakade SJ:s bokningsproblem igår

Nyhet -

Uppdatering i driftsystem orsakade SJ:s bokningsproblem igår

Under en timmes tid var det igår problem med att boka SJ-biljetter.

De som redan hade bokat påverkades inte. SJ gick snabbt ut med information om läget via företagets olika informationskanaler. Resenärer som inte kunde köpa biljett fick information om att ta kontakt med tågvärden ombord så att de ändå kunde genomföra den planerade resan. Problemet med bokningssystemet berodde på en uppdatering i ett driftsystem, inget annat. Berörda parter har nu haft en genomgång av händelsen för att säkerställa att detta inte upprepas igen.

Ämnen

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.