Gå direkt till innehåll

Nyhet -

SJs biljettbokning fungerar igen

Efter det senaste dygnets omfattande it-störningar fungerar nu SJs  bokningssystem igen sedan klockan 13. Det går dock fortfarande inte att göra bokningar från utlandet via sj.se

Orsaken till problemen är att SJ varit utsatt för en it-attack som gjort att säljsystemet slagits ut och att det inte gått att köpa några biljetter i någon av SJs säljkanaler. Det har heller inte gått att boka eller hämta ut biljetter.

SJ beklagar det besvär detta har vållat våra kunder.


Ämnen

Taggar


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg

Presskontakt

SJs pressavdelning

SJs pressavdelning

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Stephan Ray

Stephan Ray

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00