Gå direkt till innehåll
SJ i nytt samarbete med svenska Youtubers

Nyhet -

SJ i nytt samarbete med svenska Youtubers

Youtube-profilerna Linus och Ludwig, som tillsammans utgör kanalen Uddevallarobert, samarbetar med SJ i ett Youtube-projekt.

SJ fortsätter sitt arbete med nya samarbeten och sätt för att nå ut till studenter och ungdomar. Under våren var SJ med och arrangerade Guldtuben 2016 och i fjol närvarade SJ på mässan Tubecon. Nu lanserar SJ ett samarbete med Linus Valberg och Ludwig Källén, Youtube-producenterna bakom kanalen Uddevallarobert med ca 70 000 prenumeranter.

– Vi har länge pratat om att vi vill göra ett större projekt. På vägen till Youtube-mässan Tubecon började vi prata om alla ställen vi åkte förbi och hur många ställen det fanns i Sverige vi aldrig besökt. Så vi tog kontakt med SJ som tyckte vår idé verkade intressant, säger Linus Valberg

Linus och Ludwig åker med SJs tåg till olika stationer för att lyfta fram orter på landsbygden som vanligtvis inte får mycket medieutrymme. I fem avsnitt träffar de invånare, upptäcker orterna och berättar om sina reseupplevelser på sin Youtube-kanal och via sociala medier. Resmålen de ska besöka är Gagnef i Dalarna, Hovmantorp i Småland, Skee i Bohuslän, Bastuträsk i Västerbotten och Säffle i Värmland.

– Vi ser att studenter och ungdomar uppskattar att vi möter dem på deras arenor. De är väldigt miljömedvetna och reser gärna med tåg. Tidigare i år slopade vi också studietaktskravet för att få resa med rabatterat pris, vilket är väldigt uppskattat bland studenter, säger Stina Axi ansvarig för studenterbjudanden på SJ.

Fakta: Uddevallarobert

Youtube-kanalen Uddevallarobert har ca 70 000 prenumeranter. Linus och Ludwig uppdaterar kanalen veckovis med ett nytt avsnitt.

Besök dem på,

  •  Youtube: Uddevallarobert,
    • Instagram: @uddevallarobert
    • Facebook: Uddevallarobert
    • Twitter: @Uddevallarobert
  • För mer information, vänligen kontakta SJs pressavdelning på 010-751 51 84 eller press@sj.se

    Ämnen


    SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg

    Presskontakt

    SJs pressavdelning

    SJs pressavdelning

    Presskontakt 010-751 51 84
    Tobbe Lundell

    Tobbe Lundell

    Presskontakt Presschef 010-751 51 84
    Stephan Ray

    Stephan Ray

    Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
    Anton Almqvist-Källén

    Anton Almqvist-Källén

    Presskontakt Presskommunikatör
    Simon Hermansson

    Simon Hermansson

    Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
    Peter Kraméus

    Peter Kraméus

    Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
    Karin Starkman Ahlstedt

    Karin Starkman Ahlstedt

    Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
    Trafikverkets presstjänst

    Trafikverkets presstjänst

    Presskontakt 0771-31 15 00
    Jernhusens huvudkontor växel

    Jernhusens huvudkontor växel

    Presskontakt 08-410 626 00