Gå direkt till innehåll
SJ bjöd in kända Youtube-profiler till mingel

Nyhet -

SJ bjöd in kända Youtube-profiler till mingel

Den 24 mars arrangerades den tredje upplagan av den prestigefyllda Youtube-galan Guldtuben. SJ är samarbetspartner till galan och bjöd därför in Youtube-profiler till mingel i SJs Bistro på huvudkontoret innan galan.

För tredje året i rad arrangerade det svenska Youtube-nätverket Splay galan Guldtuben. Galan, som prisar Sveriges främsta Youtube-profiler och medieproducenter, gick av stapeln på Cirkus i Stockholm på skärtorsdagen den 24 mars. SJ är samarbetspartner till galan och deltog därför med en rad olika aktiviteter:

– Vi vet att ungdomar alltmer går från traditionella medier såsom tv och tidningar, till digitala och sociala medier, t ex Snapchat och Youtube. Guldtuben är ett spännande event för att bygga SJs varumärke mot ungdomar där vi får influencers och youtubers att med egna ord beskriva SJ och tågupplevelsen, säger Stina Axi, Customer Market Manager.

På SJs huvudkontor bjöds Youtube-profilerna på tilltugg från SJs nya och fräscha bistrosortiment. Under minglet fanns det möjlighet för de nominerade att umgås och träffas innan galan och SJ hade även den kända videobloggaren Simon Lussetti som Snapchat-reporter på plats som intervjuar deltagarna.

Till deltagarlistan hörde bland annat de dansk-svenska profilerna Anja & Kammi Rosenskjöld, som tillsammans har 160,000 följare, Linda Edler med danskanalen ”danzalycksele” med 109,000 följare, 15-åriga Beatrice Reiman med tonårskanalen ”beasliv” på 130,000 följare och Manfred Erlandsson bakom kanalen ”ManfredErlandsson” som har hela 165,000 följare på Youtube.

Under själva galan hade SJ även en eventmonter och en fotovägg där besökare kunde fotas tillsammans med sina profiler.

Ämnen


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg

Presskontakt

SJs pressavdelning

SJs pressavdelning

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Stephan Ray

Stephan Ray

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör
Simon Hermansson

Simon Hermansson

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Karin Starkman Ahlstedt

Karin Starkman Ahlstedt

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00