Gå direkt till innehåll

Nyhet -

Nya, förbättrade, digitala tjänster ersätter gamla

SJ arbetar löpande med att utveckla och förbättra sina digitala tjänster. Som ett steg i det ledet avvecklar vi nu ombord.sj.se och inför en förenklad inloggning till SJs Wi-Fi ombord.

Över 95 % av de resenärer som besöker den nuvarande ombordportalen gör det bara för att logga in på tågets Wi-Fi. Användandet av övriga innehållstjänster är mycket lågt.

– Vi vet att det viktigaste för våra kunder ombord är att få tillgång till ett snabbt och bra Wi-Fi, och vi har gjort flera satsningar för att förbättra det trådlösa nätverket på våra tåg. I samband med avvecklingen av ombordportalen vill vi göra det ännu enklare att logga in och använda Wi-Fi under resan, säger Maria Hofberg, chef för Kunderbjudande.

Under februari lanserades även nya app-funktionen Travel Mode som ger individualiserad information till kunderna före, under och efter resan.

– Vi är ett företag som vill ligga i framkant när det gäller kunderbjudandet, vilket också är anledningen till att vi hela tiden utvecklar våra digitala kanaler. Vi vill att kunderna ska känna att vi lyssnar på dem och förstår vilka behov och önskemål de har, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala kanaler.

Avvecklingen av ombordportalen görs successivt under våren med början under april månad. Information om SJs erbjudande under resan kommer att finnas på sj.se och aktuell trafikinformation kommer att finnas tillgänglig i appen samt på sj.se/trafikinfo.

Ämnen


SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen hade 4 600 medarbetare och en omsättning på cirka 8,6 miljarder kronor under 2019. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 150 000 personer att resa med någon av SJs 1220 avgångar från 291 stationer. SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke, bästa inrikes transport och Europas mest digitala resebolag. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg

Presskontakt

SJs pressavdelning

SJs pressavdelning

Presskontakt 010-751 51 84
Tobbe Lundell

Tobbe Lundell

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Stephan Ray

Stephan Ray

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Anton Almqvist-Källén

Anton Almqvist-Källén

Presskontakt Presskommunikatör
Simon Hermansson

Simon Hermansson

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Karin Starkman Ahlstedt

Karin Starkman Ahlstedt

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Trafikverkets presstjänst

Trafikverkets presstjänst

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00