Gå direkt till innehåll

Nyhet -

IT-attack försvårar biljettbokning på SJ

Onsdagens IT-attack mot SJs biljettbokningssystem fortsätter att försvåra bokning av SJ-biljetter. Just nu går det inte att boka biljetter via internet eller köpa och hämta ut i biljettautomaterna.

De som redan köpt biljetter men ej kunnat hämta ut dem är välkommen att kliva ombord. För alla som ska resa med SJs tåg hänvisar vi till biljettförsäljning ombord, utan extra avgift, på respektive tåg till dess IT-problemen är lösta.

SJ arbetar intensivt med att lösa IT-biljettproblmen, men någon prognos för när biljettproblemen är lösta finns inte i nuläget. För aktuell information hänvisar vi till hemsidan www.sj.se.


 

Ämnen

Kategorier

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Jonas Olsson

Jonas Olsson

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Johannes Cleris

Johannes Cleris

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.