Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Nya tidtabeller

    Nu är planeringen av SJs tågtrafik från och med sommaren och ett år framåt klar. SJ har under hösten och vintern, tillsammans med kommuner och trafikhuvudmän med fler, arbetat fram den tidtabell som kommer att gälla från och med den 12 juni. SJs målsättning har varit att inte förändra, om det inte är nödvändigt. Vi ska vara rädda om de kunder som valt att resa med tåg redan idag - det tar alltid t

  • SJ utmanar bilen

    Det är mellan tåget och bilen som det stora slaget om resenärerna står under de närmaste tio åren och utgången är avgörande för framtiden för såväl svensk järnvägstrafik som SJ. SJ kan idag med trovärdighet ta upp kampen mot bilismen på såväl fjärr- som regionaltrafiken och målet är att öka tågtrafikens andel av det totala resandet till 19 procent inom en treårsperiod.
    - Vi kan nu med trovärdig

  • Just nu-priser även i 1 klass

    SJs Just-nu biljetter har blivit en stor succé. För drygt ett år sedan införde SJ en ny prismodell med fler resor till mycket låga priser – Just nu. Idag är mer än hälften av alla de biljetter som SJ säljer Just nu-biljetter. Nu tar SJ steget vidare och inför Just nu-priser även i 1 klass. Från 445 kronor kostar en resa i 1 klass med X 2000 mellan Stockholm och Göteborg. Just nu-biljetten har hit

  • SJ utvecklar tågtrafiken i Östergötland

    Tidtabellerna för tågtrafiken från och med sommaren 2005 börjar nu ta sin form. Från och med augusti kan SJ, tillsammans med berörda kommuner, presentera ett helt nytt trafikupplägg på sträckan Linköping-Norrköping-Nyköping-Stockholm-Arlanda-Uppsala-Gävle. SJ startar ett nytt trafikupplägg vilket i grunden innebär en trafik med ett tåg varannan timme i varje riktning. Sammanlagt går sju tåg i var

  • SJ visar vinst 2004

    Trots ett minskat resande gjorde SJ AB en rejäl vinst år 2004. Det fjärde kvartalet var det bästa i SJ ABs historia och resultatet blev en vinst på 101 miljoner kronor. Sammantaget för helåret blev vinsten 190 miljoner kronor. På två år har SJ gått från att vara ett konkursmässigt till ett vinstgivande reseföretag. - För första gången tjänar SJ AB pengar. Det är historiskt att vi visar vinst bå