Gå direkt till innehåll
Resor vanligaste nätköpet

Dokument -

Resor vanligaste nätköpet

En majoritet av resenärerna handlar på nätet ett par gånger per månad. Populärast är resor. 93 procent köper till exempel resorna via SJs sajt eller app. Ombord på tågen använder tre av fyra kunder internet för att surfa, sociala medier och e-post. Det visar en stor undersökning om nätvanorna bland medlemmarna i SJ Prio.
go to media item
Licens:
Medieanvändning
Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
Filformat:
.pdf
Ladda ner

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Kundservice

SJ Kundservice

Presskontakt 0771-757575
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Kommunikationsstrateg 010-751 51 84
Jonas Olsson

Jonas Olsson

Presskontakt Presschef 010-751 51 84
Johannes Cleris

Johannes Cleris

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84

Relaterat innehåll

Resor vanligaste nätköpet

En majoritet av resenärerna handlar på nätet ett par gånger per månad. Populärast är resor. 93 procent köper till exempel resorna via SJs sajt eller app. Ombord på tågen använder tre av fyra kunder internet för att surfa, sociala medier och e-post. Det visar en stor undersökning om nätvanorna bland medlemmarna i SJ Prio.

SJ för Sverige framåt

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 6 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – SJ för Sverige framåt.