Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Stormen Dagmar påverkar till viss del fortfarande tågtrafiken

Tågtrafiken börjar åter komma igång efter tidigare stopp i trafiken och avstängningen av flera banor. SJs högsta prioritet är nu att säkra att de resenärer som ännu inte kommit iväg på sina destinationer ska få resa så snart som möjligt. Information till alla berörda skickas så långt som möjligt via SMS och e-post med uppmaning att kontakta SJ via särskilt telefonnummer.  SJ.se uppdateras löpande. På stationerna finns också information via utrop och skyltning.

Generell information till alla SJs kunder som berörts från 25/12 kl 20.00 till 27/12: 

Om- och avbokningar
För SJs resenärer gäller ombokning till annan avgång eller fullt återköp, oavsett biljettyp.

Resenärer som har en återbetalningsbar biljett och som vill avboka och få pengarna tillbaka gör det enklast via ”Sök beställning” på http://www.sj.se/.

Resenärer med ombokningsbar eller ej ombokningsbar biljett och som vill avboka och få pengarna tillbaka gör det enklast via formulär http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=114&a=170322&l=sv&l=sv&intcmp=1158479
Resenärer som vill omboka till annan avgång gör det enklast via telefon 0771-757575 eller genom att besöka någon av våra resebutiker.

SJs Restidsgaranti

SJs Restidsgaranti gäller se vidare SJ AB Allmänna villkor http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=3470&a=14724&l=sv Ansökan görs via http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=3470&a=151349&l=sv Vad gäller ersättningar och utlägg görs individuella bedömningar.

Trafikinformation

Status och prognos på inställda tågsträckor, uppdateras löpande på Trafikverket.se http://www.trafikverket.se/Aktuellt/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv2/Nationellt/2011-12/Laget-pa-jarnvagarna-efter-stormen1/

Information per sträcka, uppdateras löpande på SJ.se http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=288&l=sv

 

För mer information kontakta SJs presstjänst, tel 010-751 51 84.

Ämnen

Kategorier


Varje dag reser 100 000 människor med SJ, Sveriges största tågoperatör. 5 400 anställda arbetar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör varje dag 700 avgångar och trafikerar 170 stationer, varav ett tiotal utomlands, bland andra Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2010 omsatte SJ 9 miljarder kronor. SJ säljer även evenemangsbiljetter och upplevelser runt om i Sverige. SJ erbjuder dessutom hotell och tågtaxi.

Kontakter

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

SJs pressavdelning (enbart för journalister)

Presskontakt 010-751 51 84
SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

SJ Stockholmståg (pendeltågstrafiken)

Presskontakt Vardagar (08.00-16.00): 08-30 98 21 Övrig tid: 010-751 51 84
Peter Kraméus

Peter Kraméus

Presskontakt Tf. presschef 010-751 51 84
Marcus Fleetwood

Marcus Fleetwood

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Martina Nord

Martina Nord

Presskontakt Presskommunikatör 010-751 51 84
Trafikverkets pressjour

Trafikverkets pressjour

Presskontakt 0771-31 15 00
Jernhusens huvudkontor växel

Jernhusens huvudkontor växel

Presskontakt 08-410 626 00

SJ för människor närmare varandra, varje dag

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås.
Koncernens 4 800 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.