Följ SJ AB

SJ-tåg går som normalt

Pressmeddelande   •  Apr 08, 2017 14:16 CEST

SJs tågtrafik har under dagen återgått till det normala, även om vissa följdförseningar fortfarande förekommer.

Under lördagens förmiddag ställdes 13 tåg in och ett antal försenades, främst beroende på att tåg och personal inte fanns på rätt ställe efter fredagens trafikstopp i Stockholm. Samtidigt kommer omkring 300 tåg att köras som planerat under dagen.

-Främst har vi försökt hjälpa alla som fick avbryta sina resor under gårdagen att komma fram till sina destinationer. Alla som drabbades av inställda tåg kommer självklart att få full återbetalning, säger Niclas Härenstam, presschef SJ.

SJ har ett fyrtiotal personer på trafikledningen i Stockholm som jobbar intensivt med att informera resenärer via sms om varje enskild resa, och med att få fram rätt tåg och personal till rätt ort i rätt tid. Det är också fler kundvärdar på de större stationerna runt om i landet för att informera resenärer och för att så många som möjligt ska få plats ombord har tåg förlängts med fler vagnar.

-Enklast är att själv boka om eller begära återbetalning av sin resa på sj.se, men vi har även satt in all tillgänglig personal i vårt kundcenter för de som hellre vill ringa, säger Niclas Härenstam.

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK och har 4 500 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 130 000 personer att resa med någon av SJs 1 100 avgångar från 275 stationer.

För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.