Följ SJ

​SJ återbetalar tågbiljetter med anledning av SAS-strejk

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2019 10:05 CEST

Med anledning av den strejk som drabbar resenärer hos SAS, väljer SJ att återbetala SJs tågbiljetter till och från flygavgångar som inte kan användas av resenärerna.

- Våra resenärer kan välja mellan olika flexibilitetsnivåer på sina biljetter. I det här fallet väljer vi att ha en generös hållning gentemot alla våra kunder som köpt en resa till eller från Arlanda eller andra flygplatser, och nu inte kan använda den eftersom flygen inte går. Vi uppmanar de resenärer som berörs att kontakta vår kundservice så fort som möjligt så ordnar vi både avbokning och återbetalning, säger SJs presschef Tobbe Lundell.

SJs flexibilitetsnivåer är Resa som inte kan ombokas, Resa som kan ombokas och Resa som kan återbetalas. Det aktuella undantaget med utökad flexibilitet gäller resor till och från Arlanda och andra flygplatser under den period som SAS-piloternas strejk pågår. Återbetalningen gäller endast SJs egna avgångar.

SJs kundservice nås enkelt via sj.se, i SJs app eller på telefon 0771-75 75 75.

För mer information, kontakta SJs presstjänst, 010-751 51 84 eller press@sj.se

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,9 miljarder SEK och har 4 600 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 140 000 personer att resa med någon av SJs 1 200 avgångar från 284 stationer.