Följ SJ

Lättare för SJs kunder att ändra biljettinnehållet

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2013 10:00 CEST

Från och med den 8 juni inför SJ en ny och förenklad service för den som reser med e-biljett vilket gör det möjligt för resenären att själv ändra och komplettera resan ända fram till avgång

Det blir möjligt för SJs kunder att ändra och komplettera sin redan betalda resa, utan att behöva boka av och köpa samma resa till ett högre pris. Med de nya funktionerna kan man till exempel lägga till sittplats, mat eller internet till en redan bokad och betald resa.

Thomas Mann är ansvarig för distribution på SJ:

–  Vi vill uppnå en enklare säljdialog på sj.se och en flexiblare köpprocess för våra kunder, och nu har vi kommit en god bit på väg. Det är en service som våra kunder efterfrågat och som vi nu kan tillhandahålla, säger han.

Exempel på vad som blir möjligt för kunden:

  • Ändra eller lägga till t ex mat eller internet ombord utan att behöva boka om resan och därmed riskera att priset har gått upp eller att tåget hunnit bli fullbokat
  • Ändra tillval och flexibilitet i pågående bokning  
  • Få en överskådlig vy över vilka tillval som finns tillgängliga

Läs mer om de nya möjligheterna på sj.se

För mera information, kontakta SJ Pressavdelning, 010-751 51 84

Varje dag reser 100 000 kunder med SJ och 5 000 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 800 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2012 omsatte SJ 8,5 miljarder kronor.