Följ SJ

Nyheter

SJ lanserar nytt ombordmagasin för de yngre resenärerna - Kupé Junior

SJ lanserar nytt ombordmagasin för de yngre resenärerna - Kupé Junior

Nyheter   •   Dec 14, 2016 10:44 CET

Nu breddar SJ Kupés målgrupp och bjuder in målgruppen barn som, från och med mitten av december, får ett alldeles eget magasin – Kupé Junior.

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Elisabeth Lindgren slutar på SJ

Nyheter   •   Apr 30, 2013 17:08 CEST

Marknads-, kommunikations- och försäljningsdirektör Elisabeth Lindgren lämnar SJ efter sex år. – Jag känner glädje och stolthet när jag blickar tillbaka. Mitt uppdrag, såväl internt som externt, var att bygga upp en väl fungerande kommunikationsenhet och utveckla kanaler för information, kommunikation och dialog. Läs mera.

SJs Way Out West-satsning nominerad till Gyllene Hjulet

SJs Way Out West-satsning nominerad till Gyllene Hjulet

Nyheter   •   Feb 19, 2013 16:40 CET

SJs samarbete med musikfestivalen Way Out West är nominerat i Gyllene Hjulet, i klassen ”Årets mest kreativa lösning”. Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreingen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event

All-time-high för SJs ombordtidning Kupé

All-time-high för SJs ombordtidning Kupé

Nyheter   •   Okt 04, 2012 16:52 CEST

Kupé fortsätter att öka i upplaga. Enligt en ny mätning är räckvidden nu 317 000 läsare. Det är den högsta siffran någonsin. - Det är fantastiskt roligt att vi går mot trenden och fortsätter öka i räckvidd. Vi jobbar ständigt med att göra tidningen bättre och detta är ett kvitto på att det också uppskattas av läsarna, säger Claes Salomonsson, chefredaktör för Kupé. Läs mera.

SJ åker till Almedalen

SJ åker till Almedalen

Nyheter   •   Jun 29, 2012 15:14 CEST

Tillsammans med branschföreningen Tågoperatörerna och Jernhusen arrangerar SJ tre seminariepass under Almedalsveckan. SJs styrelseordförande Jan Sundling finns på plats och deltar i diskussionerna. Läs mera.

SJ utökar twittrandet

Nyheter   •   Jun 25, 2012 10:00 CEST

SJ utökar från och med idag satsningen på Twitter. De nya öppettiderna för SJs Twitterkonto är i fortsättningen måndag-fredag 06.00-22.00 och lördag-söndag 08.00-22.00 (jämfört med tidigare måndag-fredag 09.00-16.00). Det innebär att SJs följare nu får möjlighet att få svar på sina frågor även utanför kontorstid, i linje med strategin att SJ ska finnas där kunden finns.

SJs Book vann två publicistpriser

Nyheter   •   Maj 16, 2012 10:20 CEST

SJs ombordmagasin Book tog storslam och dubbla priser när Sveriges Uppdragspublicister delade ut Guldbladet 2012.

Svenska Publishingpriset till tidningen Kupé

Svenska Publishingpriset till tidningen Kupé

Nyheter   •   Okt 20, 2011 15:45 CEST

SJs kundtidning Kupé har fått Svenska Publishingpriset för bästa tidning i kategorin "Kundtidningar - konsument". Varje nummer av tidningen läses av 300 000 personer enligt Orvesto. Claes Salomonsson, till höger, chefredaktör för Kupé och Håkan Lövström, vd, Nordiska Tidningsbolaget jublar ikapp.

Facebook ny arena för SJ Prio

Nyheter   •   Aug 24, 2011 13:30 CEST

SJ tar ytterligare ett kliv inom sociala medier och öppnar idag en Facebooksida för medlemmarna i kundprogrammet SJ Prio.