Följ SJ AB

SJ Prio fyller tio år och blir allt mer populärt

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2017 07:20 CEST

SJs kundprogram SJ Prio fyller tio år och har sedan starten både växt i antal medlemmar och medlemmarna blir också mer nöjda med programmets erbjudande. Det är enkelt att resa med tåg och med SJ Prio blir resan ännu mer smidig. Ungefär 200 000 nya medlemmar varje år väljer att samla poäng på sina resor med SJ. Det innebär att SJ Prio med över en miljon medlemmar är ett av Sveriges största resesällskap.

Medlemmarna i SJ Prio samlar poäng på alla sina resor och inköp hos SJ, och kan omvandla poängen till nya resor eller handla för poängen i tågets bistro. Dessutom får medlemmarna en lång rad förmåner hos SJs partners, såsom utflyktsturer, hotell, teaterföreställningar, restaurangbesök och mycket mer som kan förgylla en resa. Det är helt enkelt väldigt förmånligt att vara medlem i SJ Prio.

Att SJ Prio fyller tio år firas den 23 maj med tårtkalas i SJs lounger under eftermiddagen. Dessutom får alla medlemmar som köper en resa under dagen 500 extra poäng till sitt Priokonto, och medlemmar får också tio procent rabatt på inköpen i SJ Bistro under dagen.

- Det är härligt att så många resenärer väljer att bli medlemmar i vårt kundprogram och vi är så glada för att allt fler väljer att resa med SJ. Sedan starten har våra medlemmar rest 500 000 varv runt jorden och vi har bjudit på 3,5 miljoner koppar kaffe. Det är tack vare alla engagerade medlemmar som vi fortsätter att utveckla programmet och våra erbjudanden, säger Sofia Edholm, ansvarig för SJ Prio.

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK och har 4 500 medarbetare. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, liksom Skandinaviens huvudstäder. Varje dag väljer 130 000 personer att resa med någon av SJs 1 100 avgångar från 275 stationer.

För pressbilder, reportage och nyheter besök SJ Nyhetsrum på nyhetsrum.sj.se.